dinsdag 14 maart 2023

Weave it! sweater | Tadaa!

 Mijn eerste afgeronde haakproject van dit jaar is een beauty; 
de Weave it! sweater van Lilla Björn.


Degenen die hier vaker een kijkje nemen,
hebben het waarschijnlijk al geraden; ik mocht
dit patroon testen.


Testen heeft voordelen;
+ het is een uitdaging
+ je leert er heel veel van
+ je hebt de primeur 
+ je hebt op een leuke manier contact met de
ontwerp(st)er en eventuele mede-testers
+ het móet af, want je hebt een deadline (dááág uitstelgedrag) 😝

En nadelen;
- het móet af, want je hebt een deadline (ook al heb je geen zin/tijd) 😜
- het patroon is nog niet perfect
- testhaken is niet altijd relaxt


Van deze Weave it! sweater kan ik zeggen dat
het haken een feestje was. 
Gek genoeg was het haken van het prachtige
bovenstuk minder tijdrovend dan het onderste
gedeelte van het lijf en de mouwen.


Natuurlijk heeft dat te maken met de afwisseling,
maar ook met de steek die gebruikt is voor het onderste
gedeelte/de mouwen; de alpine steek.
Op de één of andere manier kon ik er niet zo’n 
vaart mee maken, maar het resultaat is prachtig;
zó veel structuur!

Dank aan Manlief voor het maken van de mooie,
kleurrijke foto’s. Natuurlijk hadden we Toryn
ook meegenomen;


Meer informatie over (bijvoorbeeld) het garen dat
ik gebruikt heb, vind je op Ravelry; hier

Nog even over de moeilijkheidsgraad;
je hoeft geen ervaren ha(a)k(st)er te zijn
om je hieraan te wagen. Zul je fouten maken?
Gegarandeerd. Zal het snel gaan?
Waarschijnlijk niet. Maar wat als het je 
nu eens zou lukken? 

Het patroon is zeer goed geschreven en biedt,
naast foto’s, ook een video handleiding aan voor 
het bovenste (brioche) gedeelte.
Op dit moment is het alleen in het Engels verkrijgbaar.

Zo… ik ga eens bedenken wat mijn volgende
haakavontuur zal worden!

Lieve groetjes,

Sandra




5 opmerkingen:

  1. Over het algemeen houd ik niet zo van gehaakte truien, omdat ik ze vaak niet mooi vind vallen, maar deze is echt prachtig! Staat je ook erg goed. Ik heb het patroon al bewaard op Ravelry, als ik wat lopende projecten af heb, zou dit zomaar mijn volgende nieuwe project kunnen gaan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, prachtig Sandra! Zo'n mooi ontwe, zulke mooie kleuren en zo mooi gehaakt en dan staat het je ook nog eens super.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi Sandra, en de kleuren en ook het model ,echt prachtig ,geniet er van en een mooie foto met Toryn gr j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw Sandra, wat heb je dat weer prachtig gemaakt! Lijkt me een hele uitdaging, zon patroon testen. Maar jij kunt dat, en zeker de ontwerpen van Lilla Bjorn zijn altijd mooi (en daar heb je ervaring mee!). De fotos zijn ook zo leuk, met die matchende kleuren in de graffiti:) Dikke duim voor jou (en je man) 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige trui!! Wat een mooi ontwerp, mooi gehaakt en hij staat je super. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.