zondag 6 augustus 2023

Chocolade dag

 Zo’n regenachtige dag als vandaag
is voor mij een echte (zin in) chocolade dag!
Alleen heb ik geen chocolade in huis…
En dat is misschien maar goed ook!
😁

Na een paar drukke dagen hebben we
vandaag bewust een dikke streep door
de agenda gezet. Vandaag moet er even 
helemaal niets.


Ik kijk altijd erg uit naar dit soort dagen,
maar in de praktijk heb ik er ook
veel moeite mee:
Eindelijk tijd voor van alles, maar dan lijkt
er ineens niets uit je handen te komen en 
wordt het een ‘hangdag’. Niets mis met een
‘hangdag’ op zijn tijd, zou ik tegen iemand anders
zeggen, maar ik heb er bij mezelf moeite mee.
Herkenbaar???

Dus… was ik blij dat het even stopte met regenen.
Tijd voor een wandeling met Toryn en het 
wattenhoofd wat frisse lucht geven!


Vanwege het slechte weer was er niemand
op de pumptrackbaan bij ons in de buurt.
Toryn en ik vonden het wel leuk om daar even 
overheen te wandelen.
Af en toe behoorlijk steil! Respect voor de
jongens en meisjes die hier op hun 
BMX-jes en stepjes normaal gesproken rond razen!

Over Toryn gesproken; hij is al weer (bijna) 2,5 jaar jong.
Ongelofelijk hoe snel de tijd gaat…
Hij heeft zich ontwikkeld tot een hele fijne, gevoelige
(soms wat overgevoelige), aanhankelijke én ondeugende
hond. We zijn ontzettend blij met hem.

Vorige week zijn we met schone pa en ma 
naar de Kasteeltuinen in Arcen geweest.
Schone pa en ma zijn allebei niet zo goed meer
ter been, maar de Kasteeltuinen bieden rolstoelen
te leen aan (wel even reserveren). Top!

Toryn mocht ook mee.
Over aanhankelijk gesproken; hier zie je hoe
hij tegen schoonma aankruipt op de 
achterbank van de auto…
😍


De charmeur!
We hebben mooie herinneringen gemaakt
met zijn vijven. Fijn dat we dit (mede met dank
aan de Kasteeltuinen) hebben kunnen doen.
Ik heb wel twee dagen spierpijn gehad
van het duwen van de rolstoel door het grind.
😂

De afgelopen tijd heb ik wat stappen gemaakt
op het gebied van een ‘oude liefde’; tekenen!
Ik heb van het werk een cursus zakelijk tekenen
mogen volgen. Dat vond ik zo leuk dat
ik mezelf vervolgens heb ingeschreven voor
een cursus digitaal tekenen.

De eerste zakelijke tekening (die ik hier
helaas niet mag laten zien) is dit weekend
af gekomen. Ik ben heel benieuwd wat mijn
collega’s ervan vinden en of hij gebruikt zal worden.

Wat ik wel kan laten zien is een wolkenfoto
die ik in het tekenprogramma heb bewerkt:


Nee, niets hoogdravends, maar gewoon
iets om blij van te worden. 
En het grappige is, dat ik nu heel anders
naar wolken kijk!

Nou… knap als je deze hak-op-de-tak 
post tot het einde hebt gelezen, hihihi!
Dankjewel!

Op naar een zonnigere week,
lieve groetjes,

Sandra







8 opmerkingen:

  1. Wat kan er in een klein landje als het onze toch een enorm verschil zijn in het weer. Hier in het noorden hebben we een zonnige, warme dag, met nauwelijks wind.
    Fijn dat jullie met z'n vijven zo'n leuk bezoek hebben gebracht aan de kasteeltuinen!
    Ik wens jou ook een zonnige week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja dat herken ik: van die dagen waarvan je op voorhand denkt: fijn, dan heb ik tijd voor (... vul maar in) maar dan gebeurt er weinig en wordt het vaak idd een 'hangdag'. Ik hou van hangdagen, maar het voelt vaak zo 'niksig'... En deze regen daar heb ik mn buik ook wel van vol. Fijn dat je er op uit kon met Toryn over de lege baan. Ik moest even 2x kijken naar de foto voordat ik het bijbehorende schrijven zag, het leek zo vreemd wiebelig hihi. En oh die foto van Toryn bij je schoonmams in de auto!! Zalige charmeursblik, hihi. Mooi dat jullie zulke fijne herinneringen hebben gemaakt (met de rolstoelen) in Arcen. Hopelijk ben je snel van je spierpijn af... Groetjes Lizette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh en dan vergeet ik nog helemaal je grappige wolken-tekening! Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik eet praktisch elke dag chocolade, dus de titel triggerde me al ;-)
    Leuk zeg, dat over het tekenen!
    En wat mooi, die herinneringen die jullie gemaakt hebben, ondanks de spierpijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, eigenlijk vond ik het jammer dat het blogbericht ten einde was, wel leuk zo'n bijpratertje! Mijn broer heeft die cursus ook gedaan, vorig jaar of misschien het jaar daarvoor al, hij kan het ook heel goed en heeft er veel plezier in. Ik vind jouw wolkentekening erg leuk geworden!
    Wat fijn dat Toryn helemaal op zijn plek zit bij jullie, dat moet je toch altijd maar weer afwachten.
    Ook heel fijn en waardevol dat jullie met je schoonouders zo'n fijne dag hebben gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat jullie naar Arcen zijn geweest, het is daar mooi!
    Leuke tekening in de wolk, fijn dat je er zoveel plezier in het tekenen hebt, altijd leuk een nieuwe uitdaging. Toryn is een lieverd en fijn dat hij ook een dagje mee weg mocht. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel herkenbaar, zo’n hangdag. Je kijkt er naar uit, maar soms komt er niks uit je handen. Ook niet erg, want daar is zo’n dag voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hopelijk heb je na 6 augustus nog een paar andere 'chocoladedagen' gehad (met hopelijk wat minder regen). Ik mis je blogjes! Groetjes Lizette

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.