zaterdag 11 mei 2024

Drenthe - 3

 Eigenlijk klopt de titel van deze post niet;
ik had jullie beloofd iets te vertellen over de 
Kamelenmarkt, maar die ligt in Appelscha 
en dat is Friesland!


Toen we met de auto de omgeving verkenden,
zagen we dat het markt was in Appelscha.
Het gedeelte waar wij overheen zijn gelopen, staat
bekend als de ‘Kamelenmarkt’.


Ik had er nog nooit van gehoord,
maar we hebben onze ogen uitgekeken.
De Kamelenmarkt is een hele… HELE curieuze rommelmarkt.

Op de stillere stukken was het niet eens ‘markt’ te noemen;
oude wagens lagen vol met rommel. Geen verkopers te
bekennen. Het leek eerder een vuilstort?

Ik kreeg er een raar gevoel bij;
het voelde alsof we in een soort van parallel 
universum terecht gekomen waren.
Jammer genoeg ben ik vergeten daar foto’s van te maken.


Er stonden veel (vreemde) beelden op de markt,
zoals bijvoorbeeld deze wolf en de koe hieronder.


Al met al vond ik het een markt die behoorlijk wat liefde
(en een opruimploeg) nodig heeft, maar ik had deze belevenis
ook niet willen missen.

Ik zou zeggen; als je in de buurt bent (niet voor omrijden)
en de Kamelenmarkt is open; wandel er even overheen en 
verwonder je. 
Oh ja; de appeltaart schijnt een aanrader te zijn!

Mocht er iemand meer weten over de Kamelenmarkt in 
Appelscha, dan hoor ik het graag. Ik ben heel benieuwd 
hoe de inwoners van Appelscha over deze markt denken.
Het voelt als een plek waar veel over verteld kan worden.

Lieve groetjes,

Sandra




PS; ook het muizenavontuur staat online!
Zij zijn alleen niet op de Kamelenmarkt geweest, 
maar dat is misschien maar goed ook. De wolf had
ze vast de stuipen op het lijf gejaagd!










3 opmerkingen:

  1. Ik ben geen inwoner van Appelscha, maar woon wel in het noorden van het land. De kamelenmarkt is elke zaterdag en zondag van april t/m oktober, en is een rariteitenmarkt, zeg maar een rommelmarkt maar dan met een aanbod dat anders dan anders is. De maanden dat het er is geeft het denk ik al aan: bedoeld voor toeristen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, dat is wel een bijzondere markt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een bijzonder uitje. Ik kende het ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.