vrijdag 28 juni 2024

City Waistcoat | Tadaa!

 Toen Tatsiana (Lilla Björn Crochet) 
vroeg of ik het patroon van een gilet wilde testen, 
werd ik meteen enthousiast. 

Vroeger (tachtiger jaren) droeg ik ze veel;
met een leuke, ruime blouse eronder. 
Net zoals Jennifer Connelly in de film
Labyrinth’ 😁 
en volgens mij zijn ze op het moment
weer helemaal terug van weggeweest.

En nu ben ik een zelf gehaakt gilet rijker!


Het patroon is vorige week uitgekomen en heet:

Het patroon haakt heerlijk weg. Dit is echt
een kledingstuk dat je in twee weken zou kunnen haken.

Bij het testen duurde het niet lang of ik 
was zo ver;


Je ziet de vorm erin komen. Toen ik mijn haakwerk
op een gilet legde dat ik eerder dit jaar
kocht, was ik blij verrast om te zien hoe het
zich ontwikkelde;


Je haakt eerst een stuk van de achterzijde, dan start je
met de voorpanden en als je op de hoogte van 
de oksels bent, neem je zowel de voor- als 
achterkant mee.

En toen deed ik iets doms. Een serie op tv willen volgen
terwijl je aan het tellen bent, is geen recept voor succes;


Dat werd uithalen en opnieuw beginnen 
bij de rechter schouder…

Maar alles kwam goed!


Een tijd geleden kocht ik 10 sterren knoopjes.
Gewoon omdat ik ze leuk vond.


Wat een geluk; ze passen perfect!


5 Gebruikt en nog 5 over. 
Misschien ooit voor een gilet in een 
andere kleur?

Op mijn Ravelry pagina vind je meer
details over het gebruikte garen/haaknaald e.d.
Het patroon is in zowel het Engels als 
Nederlands uitgebracht.

Ik ben er heel blij mee. Fijn weekend!

Lieve groetjes,

Sandra








2 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk! Het is lang geleden dat ik een giletje droeg, zou het wel leuk vinden eigenlijk als ze weer terug komen in de mode.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, Labyrinth! Leuke film met een prachtige David Bowie en leuke muziek.
    Dit gilet staat jou zo ontzettend goed! Het past ook perfect, veel draagplezier!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.