maandag 15 juli 2013

'Festival' omslagdoek van Noro

Ik geef het toe... ik ben echt helemaal verliefd geworden op Noro-wol... En dan met name de kleuren.

Dit weekend heb ik de laatste hand gelegd aan de 'Festival' sjaal (patroon van Lyn Robinson) van Noro. Ik heb weer de Taiyo sokkenwol gebruikt, deze keer kleur 40, gehaakt met naald 3,5. Ik heb net iets minder dan 2 bollen gebruikt. De rand heb ik achterwege gelaten, want ik vind hem zo perfect!

Hieronder het resultaat van een kleine fotoshoot in onze achtertuin.





















De kleuren doen me erg denken aan 'The Hobbit', kijk maar eens naar deze mooie elfendame:

Het Festival-patroon haakt heerlijk; even opletten in het begin, maar als je het door hebt, ga je als een trein! :-)

Nu weer verder aan mijn grote project; de sprei van 2.20 bij 2.40 m. Het vordert gestaag. Ik heb nu het stadium bereikt dat ik het eigenlijk niet leuk meer vind om eraan te werken. Ik wil hem dolgraag af hebben, hij wordt prachtig, maar ik ben erg gevoelig voor afleiding (zoals je aan deze post wel merkt). Uit ervaring weet ik, dat dit gevoel weg gaat als het einde écht in zicht komt. En dat is voor mij het begin van het haken van de rand. Maar goed, eerst nog een stuk of 50 van deze vierkantjes...


Wish me luck!

Groetjes,
Sandra

11 opmerkingen:

  1. Hallo Sandra,

    Wat een prachtige sjaal, had je andere ook al gezien, maar deze kleuren zijn prachtig. Heb je een goed adresje voor deze sokkenwol?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Anja! Ik heb de wol bij Wereldwol besteld. Hele goede ervaringen mee. Achteraf zag ik dat de wol elders goedkoper wordt aangeboden, bijv. bij wolenbreiboetiek.nl. Afhankelijk van de hoeveelheid die je bestelt, kunnen de verzendkosten ook nog een rol spelen (zijn nl. ook verschillend).

      Verwijderen
  2. Hele mooie sjaal van dit garen. Je deken wordt ook super. Ik ben ondertussen aan mijn tweede african flower deken bezig. Het eindresultaat loont de moeite om door te gaan, good luck.

    Groetjes, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige sjaal, ben direkt ook volgster geworden

    Liefs
    Marjo

    Marjo's Cosy Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sehr schön, das Muster gefällt mir gut.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Sandra, heb jij misschien een patroontekening of een nederlandse vertaling van de Festival shawl? Ik wil m ook graag maken, maar kom niet uit t patroon...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sandra,

    Ben al een tijdje op zoek naar een mooi vierkantje om een sprei te maken en de jouwe vind ik prachtig. Ook mijn sprei zou moeten 2.20 op 2.40 zijn dus had ik graag ff geweten hoeveel wol ik nodig zal hebben, wat voor wol ik het beste gebruik en of U mij ook het patroon van dit vierkantje kan bezorgen. Ben nog niet lang bezig met haken dus zonder patroontje zal het mij vrees ik niet lukken.

    Alvast bedankt!

    Martine

    P.S.: al je werken zijn trouwens prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Martine!
      In deze post staan de linkjes naar het patroon en andere informatie;
      http://beautifulboardwalk.blogspot.nl/2013/09/tadaaaa-somalia-square-sprei-is-klaar.html
      Ik denk dat dat jou oo weg helpt, succes!
      Groetjes,
      Sandra

      Verwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.