vrijdag 18 augustus 2017

Fair Isle Slippers | Tadaa!

Ze zijn gelukt!
Ik ben er super blij mee.


Vrij naar het patroon van Alessandra Hayden

Het 'vrij naar' slaat op de vele aanpassingen die 
ik heb moeten maken om deze slofjes in de juiste
maat te krijgen met Scheepjes Stone Washed, naald 4.


Zoals je ziet, was Guinness geïnteresseerd!


Nee, Guinness, deze zijn een beetje te groot voor jou 😜


Mocht je ze ook willen maken;
Onlie Mie wees me terecht op het 'uitglijgevaar'.

Ik denk dat het bij ons in huis mee zal vallen,
maar het is zeker een idee om ze te voorzien
van een 'anti-slip-oplossing'.

Bijvoorbeeld 'Stop & Go' van Lana Grossa


Wat ik ook nog vond is een handige sokken-maattabel.
Niet dat het helemaal heilig is, maar het geeft je een richtlijn.

In het kort:
Maat 36/37 - 23,5 cm voetlengte
Maat 38/39 - 25 cm. voetlengte
Maat 40/41 - 26,5 cm. voetlengte
Maat 42/43 - 27,5 cm. voetlengte

Alvast een fijn weekend!

Lieve groetjes,

Sandra







16 opmerkingen:

  1. Super leuk sandra, ze zien er zo vrolijk uit.
    Mooi gemaakt. Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ja, tot nu toe wel. Waarschijnlijk omdat ze zo hoog op de wreef zitten.
      Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als ik ze langer aan heb. Al zal een wasbeurt het model wel herstellen (hoop ik).
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  3. Dat heb je weer heel snel gefixt, Sandra! Je was vast bang dat de herfst vervroeg z'n intrede deed :)
    Mooie bruine pootjes allebei hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn mooi geworden, fijn dat het toch gelukt is :)
    Leuke foto van jouw voet en het pootje van Guinness :-)
    Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn supermooi geworden!!!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, dat zien er gezellige voetjes uit! En zo schattig, dat bruine pootje van Guinness bij op de foto <3
    Geniet nog van je slippers en fijn weekend Sandra!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze passen gewoon perfect!! Je hebt het echt goed herwerkt en aan jouw maat aangepast, lekker warme voetjes voortaan!
    Grtjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn super!! Ik ga binnenkort een workshop Fair Isle breien volgen en ben benieuwd wat ik daar van vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze leuk geworden! Ik heb net mijn trap geverfd dus zou het wel een beetje eng vinden. Zulke gladde sokken. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel plezier ervan! Ze zijn echt superleuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze mooi zeg! Leuk dat je meedeed met Link Your Stuff. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.