zondag 13 augustus 2017

Fair Isle Slippers | een maatje meer

De struisvogel in mij wist het eigenlijk al;
ze worden écht te klein.
Manlief was reëler; 'Wat ben je eigenlijk aan het
haken? Dat is toch veel te klein?'

'Nee hoor, het rekt wel mee, ik moet alleen 
een stukje verder haken dan het patroon voorschrijft'
en vervolgens pers ik mijn voet in het sokje.


Op de foto valt het mee, maar
ik kan je zeggen; dit zit niet lekker.
Zoals Manlief het zegt; tweedimensionaal
klopt de maat misschien, maar driedimensionaal niet!
(Mannenlogica 😜, maar hij heeft gelijk)

Volgens patroon zou ik nu boven
op de wreef moeten zijn, bijna
tegen de enkel.

OK. Met Stone Washed naald 4 worden de sokjes 
dus te klein. Wat te doen? Ander garen kopen of
zelf het patroon ombouwen?

Ik kies voor het laatste en ben hierop
uitgekomen:


Wat een verschil hè?

Ik heb ervoor gekozen het 'tapestry-gedeelte'
te haken in halve stokjes, om zo meer
hoogte te krijgen.

Het patroon wordt daardoor ook wat meer
uitgerekt, maar dat vind ik geen probleem.

Bijkomend voordeel; het tapestry haken
met halve stokjes levert me geen zere handen op,
in tegenstelling tot het tapestry haken
met vasten.

Nu de rest nog in elkaar 'foezelen'.

Fijne zondag!


Lieve groetjes,

Sandra






13 opmerkingen:

  1. :-) De eerste zijn voor mini-aziaatvoetjes. Maar je hebt een knappe oplossing gevonden. Waarschijnlijk zijn ze nu ook zachter om dragen, niet? En je haakt weer als een speer! Ik ben er jaloers op,op die snelheid. Ik zal ook weer eens in actie moeten schieten. Maar eerst de "craftroom" (haha) opruimen. 't Is geen rommel hoor wat daar ligt, alleen maar allemaal ideeën. Pfff. ;-)
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verschil!!!
    Ze worden wel erg leuk!!!
    Succes verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zeker een verschil.
    Gelukkig ben je handig en kun je het aanpassen.
    Ik vind het een erg mooie kleurstelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat knap dat je het anders bent gaan doen, dat ziet er veel beter uit voor je voetjes.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh maatje 35 ik herken het direct hahahaha ga jij niet passen :p GAAF!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al met al een heel werk, maar ze worden wel heel leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er goed uit! Goed van je, dat je 't zelf aanpast, zodat ze straks passen :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. echt wel knap wat je kan. Ik had het niet verder gedaan. En gewoon een ander project begonnen hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je het 'probleem' goed opgelost! Ja, vasten haken (m.n. amigurumi) is akelig voor je handen.
    En ik denk dat deze iets lossere steek ook nog maakt dat de sokken straks lekkerder aan je voeten zitten. Van strakke sokken krijg je koude voeten!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oei, een tegenvaller, maar je hebt het opgelost en ik vind het zeker niet storend dat de tekening wat uitrekt zo! Dit komt goed!
    Grtjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Da's echt een goed idee zeg, om halve stokjes te gebruiken voor tapestry haken!! Dat moet ik onthouden, want ik ga altijd veel te strak haken als ik die techniek gebruik, misschien helpt dat ook. En tja, je kunt de eerste versie nog houden voor iemand met heel kleine voetjes?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hihi het moraal van dit verhaal? Luisteren naar de struisvogel en naar je man..... Ze worden wel heel erg mooi! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo, dat is zeker een verschil! Goed idee om halve stokjes te gebruiken. Succes met het uitvogelen van de rest. Weet je struisvogel vast wel raad mee 😉.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.