dinsdag 22 augustus 2017

Cadeautje voor Guinness

Guinness' huidproblemen krijgen we niet
onder de duim. De klachten zijn net
zo weerbarstig als het hondje (en... als ik eerlijk
ben; zijn baasjes 😉)

De medicatie die eigenlijk afdoende zou 
moeten zijn (Apoquel), werkt wel, maar 
niet voldoende. 

In overleg met de dermatoloog hebben we de
de afgelopen periode, als Guinness weer helemaal
de kriebels kreeg, af en toe korte 'stootkuren' 
prednison ingezet.

Dat hielp gelukkig goed.

Prednison is (vanwege de bijwerkingen)
natuurlijk niet een medicijn dat we graag inzetten,
maar het alternatief is een gisten-, schimmel- en/of
bacteriële infectie, waarna misschien weer
antibiotica of hele agressieve gisten-/schimmel-
dodende middelen nodig zijn...

En als je de keuze hebt tussen een hond die
gek wordt van de jeuk en zich kapot krabt,
of een gelukkige, tevreden hond?
Dan is het niet moeilijk hè...


Maar goed... Die bijwerkingen...

In Guinness' geval is het haaruitval 😒
Op de foto  hierboven niet te zien,
daarom even wat extra foto's.


Door de wrijving van zijn tuigje,
heeft Guinness er op zijn schouders en rug extra last van;


En dus bestelde het vrouwtje dit mooie tuigje;


Geen 'puntdruk' meer en daardoor hopelijk 
minder haarverlies!

Fjietfjieuw Guinness! 😍

De foto's zijn ongeveer een week oud
en bij het opzoeken van de foto's van Guinness,
schrok ik wel even; want in een week tijd is er
over heel zijn lijf nog veel meer haar uitgevallen.

Maar... de periodes dat we terug moeten vallen op prednison 
worden steeds korter en ze liggen steeds verder uit elkaar. 
En Guinness vachtje doet zijn best;
ik zie ook al heel veel nieuwe haartjes terugkomen
op de kale plekken, whoopwhoop!! 😄

Alhoewel ik blij ben met de continue ontwikkeling
van de reguliere geneeskunde, blijf ik ervan balen
dat alle trajecten (regulier én alternatief) die we tot nu toe gehad hebben 
om het op een ándere manier op te lossen
(lees; oorzaak- in plaats van symptoombestrijding)
niet tot het gewenste resultaat hebben geleid.
De 'weegschaal' van Guinness slaat daarvoor
té snel van links naar rechts.

Sinds kort zijn we op een natuurlijke manier
bezig om zijn weerstand op te krikken en
smeren we aloë vera op gevoelige (jeuk)plekken.
Dit heeft even tijd nodig.

En er is een nieuw medicijn uit in de vorm van
een maandelijks injectie, Cytopoint
Binnenkort hebben we de afspraak met de 
dermatoloog om dat te bespreken.

We geven niet op en blijven bijleren!

Lieve groetjes, met een vrolijke kwispel van een blije Guinness,

Sandra






16 opmerkingen:

  1. Prachtig tuig maar wat een getob heh......ik herken het. Wij zijn sinds kort over gestapt naar andere voeding, zal jou ook aansprekeken kijk maar eens op buddysbite.nl Os en Hip hebben de Terra Pura en doen het er eg goed op (zalm)
    Knuffel voor Guinness van Hippie
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa! Ik had n.a.v. jouw blogje al zitten googelen, stond mij ook wel aan! Alleen het meenemen op vakantie als je geen koeling hebt...
      liefs,
      Sandra xxx

      Verwijderen
  2. ai ai wat een gedoe hoop dat het gauw beter wordt gelukkig is ie wel vrolijk nu

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, voor je lieve hond heb je alles over!
    Maar wat een zoektocht is het steeds. Het tuig heeft hij toch alleen maar om als hij uitgelaten wordt?
    Geef hem maar een dikke knuffel van me...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja joh, alleen bij het uitlaten 😊
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  4. He dat schiet niet op. Kan je geen advies geven, dus veel sterkte en een knuffel voor Guinness😚

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knuffel voor Guinness en 👍🏻voor jullie doorzetters, fijn dat Guinness bij jullie terecht is gekomen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat toch sneu voor die lieverd en jullie. Niets aan als je maatje problemen heeft. Hopelijk is er ooit een definitieve oplossing. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, je wil het liefst gewoon de oorzaak aanpakken ipv elke de symptomen onderdrukken. Ik hoop dat de nieuwe injectie ingezet kan worden en dat het helpt. Sterkte en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Had je nog maar die ouderwetse tovenaars die even abacadabra deden en het probleem als sneeuw voor de zon konden laten verdwijnen. Dat had ik Guinness en jullie zo gegund.
    Ik hoop dat Guinness weer snel opknapt en er eindelijk een afdoende middel voor hem wordt gevonden.
    Wat heb je weer prachtige foto's gemaakt, ook al hoop ik dat je binnenkort weer alleen foto's kunt maken van een blije, vrolijke hond zonder jeuk.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend vervelend toch voor Guinness dat hij zo'n last blijft houden van die huidaandoening. Jeuk hebben, is een van de vervelendste dingen om te hebben. Ik hoop dat dat nieuwe medicijn wat kan gaan doen. Succes! Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er is mij één ding duidelijk, jullie zijn grote dierenliefhebbers en uitstekende baasjes voor Guinness!! Ik hoop echt dat er een blijvende oplossing gevonden wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ocharme die Guinness. Wat een ellende toch. De onze hebben ook een tijdje last gehad van allergie en enorme jeuk maar met aangepaste voeding is het nu helemaal opgelost. Maar dat zullen jullie vast ook al wel uitgeprobeerd hebben. Ik duim voor de lieve schat en het tuigje is wel geweldig chique hoor!xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een práchtige omslagdoek Sandra.. veel werk lijkt me maar het resultaat mag er wezen.. Wat erg met je hondje, ik ken het probleem en weet hoe erg het is. zo zielig... Ik geef Kyra al maanden 3 x dag een biergisttabletje van het Kruidvat :) én Puur Derma heb ik gekocht via Internet. Je zult het niet geloven en ik weet ook niet wáár het precies aan ligt maar ze heeft een mooi rose huidje momenteel terwijl het eerst onder de zwarte schilfers zat en ze alles kapot krabde en beet. Ben al een half jaar niet meer bij de dierenarts geweest... Hoop dat het zo blijft.. Hoop dat jij ook iets kunt vinden wat helpt, groetjes mij ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn jullie toch fijne hondenouders, Guinness boft heel erg met jullie.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn jullie toch fijne hond ouders, Guinness boft heel erg met jullie.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.