donderdag 16 mei 2019

An apple a day, keeps the doctor away!

Het was even rustig op de 'boardwalk' en niet zonder reden.
Vorige week donderdag heb ik afscheid genomen van mijn
collega's. Na bijna 28 jaar in verschillende functies bij 
dezelfde werkgever gewerkt te hebben, zette een reorganisatie
een resolute streep onder deze tijd.

Maar lees dit niet als negatief.
Natuurlijk;  het brengt onzekerheid met zich mee,
maar het kriebelde bij mij al langer.
Mijn hoofd was blij met de zekerheid, maar
mijn hart roerde zich steeds vaker; 
zou het mogelijk zijn een andere uitdaging te vinden 
die meer bij mij past?

Dus zo werd die reorganisatie eigenlijk ook een
'blessing in disguise' en de trap onder mijn derrière die ik
misschien wel nodig had.


Enfin. Appels.
De behoefte mijn collega's bij mijn afscheid
iets tastbaars mee te geven, liefst ook iets symbolisch,
bracht mij bij de gehaakte appel van Vendula.
Hier schreef ik er al eerder over en hier vind je het patroon.

Hoeveel appeltjes zal ik haken? 
Het bedrijf is te groot om voor iedereen iets te haken,
dus ik maakte een lijstje dat groeide en kromp en groeide en...
uiteindelijk 15 namen telde.

Aan de haak!


Een weekend vóór mijn afscheid waren de
appeltjes klaar.


Een hele mand vol!


En allemaal anders.


Misschien is het je opgevallen dat ik het 
blaadje heb aangepast.


Ik ben alleen vergeten op te slaan waar
ik dit (gratis) patroontje vandaan heb getoverd...
Het blaadje in dit filmpje lijkt er veel op.





'An apple a day, keeps the doctor away'
Met deze wens gingen de appeltjes de wijde
wereld in, samen met een vrolijk Finnegan-kaartje.

En de collega's voor wie ik geen appeltje had?
Die kregen een zakje overheerlijke 'Coeur de Beurre' koekjes!


Het werd een mooi afscheid met een lach en een traan.
Een afsluiting van een tijdperk.

En nu..?
Coddiwomple!


Lieve groetjes,

Sandra







16 opmerkingen:

  1. mooi zo'n afscheid nu op naar een nieuw bewgin succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjee zeg, jij bent er druk mee geweest, met al die appeltjes haken, en koekjes en kaartjes! Het ziet er top uit. Ik miste je blogjes al... Ik wens je heel veel succes met de zoektocht naar een nieuwe leuke en uitdagende werkplek! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi! en alle goeds en geluk!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het is misschien wel een beetje dubbel, maar als ik het goed lees dan sta je er toch positief in. Wat mooi om je dierbaarste collega's zo'n persoonlijk afscheidscadeautje te geven! Deze appeltjes zijn echt beauties...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige appeltjes heb je gehaakt, en wat een mooie afscheidscadeautjes heb je weggegeven. Ik hoop dat je een leuk, nieuw doel in je leven vindt, waar je plezier aan beleeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel succes bij je zoektocht. Komt vast helemaal goed. Positief blijven en dan brengt dat jou zeker geluk.Wat heb je je collegaatjes verwend. Zalig cadeautje. Echt geweldig. Vooral de appeltjes maar ook de koekjes. Heel veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je je werk zo positief kon afsluiten.
    Wat zijn je appels gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke afscheidskadootjes heb je gemaakt. Fijn dat je toch met een goed gevoel afscheid kon nemen. En nu op naar ??

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je collega's zullen he vast nog lang herinneren, wat een mooue afscheidscadeau's.
    Succes met het onbekende!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, heel mooi Sandra, je collega's zullen nog vaak aan je denken.
    Dat heb je toch maar mooi afgesloten, met opgeheven hoofd op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ik ben er zeker van dat er iets moois op je pad gaat komen.
    Je neemt een positieve bagage ervaringen met je zoektocht mee en dat is niet niks.
    Heel veel succes met je zoektocht en pluk de dag. Liefs Ellie 🥰

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat lief dat je al die appeltje haakte :)
    Weet je, ik denk, verwacht dat het je uiteindelijk iets goeds gaat brengen, dat zie ik ook bij collega's die bij ons bedrijf weg moesten :( Het is niet makkelijk, maar ze zijn er sterker uitgekomen, weten beter wat ze willen. Misschien zou ik ook zo'n schop onder mijn.... moeten/willen krijgen ;) Veel succes met al je plannen en wat er op je pad komt en ik hoop dat je over een tijd kunt zeggen. Het was prima of juist goed zo. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lief cadeautje en wat een werk. Tja soms moeten deuren sluiten om andere te laten openen. Ik hoop dat je (spoedig) iets vind waar je je happy bij voelt. En als je het echt niet weet....Is het onderwijs misschien iets voor je ? Werk genoeg.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lief cadeautje maakte je en wat sta je er positief in! Ik ben benieuwd naar wat er gaat komen voor jou. Het zal vast iets zijn wat bij je past. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooie afscheidscadeautjes Sandra! Misschien moest je deze deur achter je sluiten om iets geweldigs tegemoet te gaan. Wens jou in elk geval veel succes op uw zoektocht! Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt er iets prachtigs van gemaakt, van dit afscheid. Ik hoop en wens een mooi nieuw begin van iets anders voor je!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke appels! Mooi afscheidscadeautje. Succes met vinden (of uitzoeken) van waar je echt blij van wordt!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.