maandag 16 maart 2020

4 Keer H

Een Hak op de Tak Post!
Eigenlijk klopt de titel van mijn blogpost niet meer,
want met de 'Hak op de Tak' erbij, wordt het zelfs 5 keer H!

Hondje
Allereerst ons hondje.
Ik heb al een tijdje niets over Guinness gepost, maar
ik ben heel blij om jullie te kunnen melden dat het
hartstikke goed met hem gaat.
Kijk onze senior eens lekker genieten in het zonnetje!


Guinness heeft er duidelijk baat bij dat ik voortaan (meestal)
vanuit huis werk. Ik kan mijn behandel arsenaal
 van druppels/smeersels/sprays enzovoorts precies op het juiste
moment inzetten, vóórdat meneertje koekepeertje zich
kapot krabt. En ook zijn ruggetje houdt zich goed,
maar dat vind ik ook niet gek; minder stress is minder spierspanning
en dus ook minder kans op verschuivende werveltjes. 

Hamsters
Ik probeer vooral de goede dingen te zien die er op dit moment
gebeuren, zoals mensen die belangeloos hun hulp aanbieden aan de mensen 
die het nu het hardste nodig hebben.
Helaas kunnen we echter met z'n allen niet om de hamsters heen...
Het hamsteren van toiletpapier snap ik nog steeds niet. Als je niet beter 
wist, zou je denken dat Corona/COVID-19 een gevaarlijk
buikgriepvirus is. 

Vandaag mocht ik op zoek naar paracetamol. Ook zo'n doelwit
van de hamster. Heel fijn (NOT) voor de mensen die in verband
met hun chronische ziekte dagelijks een aantal paracetamolletjes
moeten slikken, om hun dagelijkse ding pijnvrij te kunnen doen.
Gelukkig viel ik bij drogist nummer 3 met mijn neus in de
boter; er waren nét wat doosjes binnen gekomen.
Ik moet zeggen dat ik me toen wel even zélf een hamster voelde...
Met het maximale aantal van 3 doosjes stond ik bij de kassa;
gezonde vrouw, (gelukkig) zonder klachten.

Alleen heeft deze hamster de doosjes in de brievenbus gestopt
bij mensen die het écht nodig hebben.

Handgel
Hamsters houden ook van handgel.
Wist je dat je die heel goed zelf kunt maken?
Ik 'heks' altijd graag, dus ben er vandaag mee aan de slag
gegaan. En met succes. Mijn handgel is zachter voor de huid
en ruikt heerlijk!

Ik mengde de volgende ingrediënten met elkaar:
* 3 eetlepels aloë vera gel
* 1 eetlepel alcohol
* 20 druppels tea tree olie
* 10 druppels lavendel olie 

Deze hoeveelheid levert je ongeveer 25 ml. handgel op.
Niet veel, maar fijn om mee te nemen in een klein
flesje. En als het nodig is, maak je gewoon wat bij.

Mocht je niet zo'n klein flesje hebben, dan waarschuw 
ik je alvast: ook dit schijnt een hamsterproduct te zijn.
Al snap ik deze wel beter dan het toiletpapier.
😃



Hooikoorts
Ik ben zo blij met het zonnetje.
Alleen niet met wat daarbij hoort; de pollenuitbarsting!
Met name de berken zijn voor mij plaaggeesten.
En voor Guinness ook.
Normaal niet zo'n probleem, maar ik zie mezelf nu
niet al niesend een winkel binnen lopen...
Hopelijk houden de Berken Boys & Girls zich nog even in,
dan kan ik mijn mantelzorgtaakjes ook blijven uitoefenen.

Tot slot; zorg goed voor jezelf!
Het virus waart rond. Onzichtbaar. 
Daar kun je weinig aan doen. 

Wat je wel kunt doen is gezond eten en (zolang het nog kan
en met gepaste afstand van andere mensen) op zijn tijd
even lekker in de buitenlucht wandelen.
En blijf zoveel mogelijk weg van de angst (social) media.
Onrust in je koppie is niet goed voor je weerstand.

Blijf gezond!

Lieve groetjes,

Sandra







10 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat het goed gaat met Guinness :)
    Ja, een moeilijke tijd nu!! ik hoop echt dat 'we' het snel onder controle krijgen want het is gewoon waar, je gezondheid is alles en onbetaalbaar! We moeten nu helemaal goed op onze kwetsbare ouders letten en goed voor ze zorgen, naast het boodschappen voor de deur zetten of in de brievenbus doen, maar een keer extra bellen! Groetjes en blijf gezond, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha en dat zelf brouwen daar heb ook ook al aan gedacht, Alcohol heb ik nog 2 flesjes neeeee niet gehamsterd ik heb ze al even in huis om instrumenten te ontsmetten. Handgel gebruikt de thuiszorg ook en ik zelf op de dagen dat ikzelf de wondzorg doe. Gelukkig is de fles nog niet leeg want hier is het niet te krijgen :((

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, wat een rare tijd is dit! Goed verhaal heb je. Fijn dat het zo goed gaat met Guinness!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja mee eens, toevallig heb ik ook een blogpost geplaatst met opbeurende tips.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk blog, vol allerlei goed nieuws en goede tips. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo onwezenlijk allemaal. Laten we allemaal goed voor elkaar zorgen ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet elke H was even leuk..., maar de H van hondje staat toch bovenaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Precies helemaal België jouw verhaal. Niet Guinness (heel mooie foto trouwens) maar precies hetzelfde gehamster. Ook geen handzeepjes meer hier maar aan die aloé veragel zal ik vast niet meer kunnen geraken. De winkels die hier nog open zijn verkopen het niet. Van die hooikoorts ben ik gelukkig gespaard. Voordeel nu : eens goed niezen en iedereen wijkt voor jou.;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kijk hem daar lekker liggen, die Guinness. Ik vind hem zo mooi. Wordt hij nou grijs?

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.