dinsdag 26 mei 2020

Lonesome Pines Throw | Tadaa!

De laatste tijd haak ik allemaal geheime projecten.
Leuk, maar het is niet leuk dat ik tussendoor 
helemaal niets kan delen.

Zo is het hier lang stil en dan ineens 'PLOEP!' is er een deken!
😄


Ik moest hem vlug-vlug op de foto zetten,
want hij moest ingepakt worden zodat hij op reis kon gaan.


Het is de 'Lonesome Pines Throw' van Esme Crick
(a.k.a. @redsparrowcrochet).
Wát een heerlijk patroon is dat!
De met de mozaïek techniek gehaakte dennenbomen 
vlogen van mijn haaknaald af.
🌲🌲🌲

Esme gebruikte voor haar versie dikker garen dan ik.
Mijn deken is gehaakt van Stylecraft Special Chunky.
 Ook een dik garen, maar ik haakte met haaknaald 6 
in plaats van Esme's versie die met naald 8 is gehaakt.
Ik heb daarom veel meer dennenbomen; een heel bos!
🌲🌲🌲

Mijn deken is ca. 115 cm x 192 cm. geworden.
Op mijn Ravelrypagina vind je nog wat meer details.

Eigenlijk had ik turquoise dennenbomen willen
haken, maar Manlief vond dat écht géén goed idee.
(Soms geef ik hem wel eens zijn zin, hihihi!)


Lieve groetjes,

Sandra







14 opmerkingen:

  1. Supermooi Sandra, leuk hoor die geheime projecten.
    Het resultaat is weer geweldig.
    Fijne dag, Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat is een aangename verrassing op je blog, wat een prachtige deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw zeg, die is werkelijk prachtig! Ik vind het zo knap! Vooral het volhouden Hoe lang ben je er nou mee bezig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!🙏🏻
      Deze deken ging redelijk snel; ongeveer een maand (met een boel andere dingen tussendoor😁)

      Verwijderen
  4. Wat een mooie deken en met die kleuren daar komt het patroon goed uit is hij moeilijk te maken ? En het patroon via ravely? Veel plezier ervan gr j.s

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!😊
      Als je eenmaal door hebt, hoe mozaïek haken werkt, is het absoluut niet moeilijk. Een beetje verslavend zelfs😁 Het is een patroon van Scheepjes dat je inderdaad via Ravelry kunt bestellen. Maar soms kun je dit patroon bij een wolwinkel ook als boekje kopen.
      Lieve groetjes, Sandra

      Verwijderen
  5. Ik vind het een schitterende deken! Ja, jammer is dat hè.. dat je dan tussendoor niks kunt laten zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi, iets wat ik niet eerder zag. Misschien haak je wel nog eens een turqoise versie.
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Whow! Hoe mooi is deze. Ik heb hem meteen gepind. Voor ooit eens, weet je wel. ;-) Gelukkig nam je groen. Ik moet de man 100% gelijk geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is echt wel een beauty geworden en paars vind ik ook geen goed idee, groen is veel beter voor de bomen, je man heeft gelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Het lijkt wel of de bomen bedekt zijn met sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een prachtige deken!! En dan moet je er ook nog afscheid van nemen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi mooi MOOI! Wat jammer dat je hem op moet sturen. Nu ben ik benieuwd naar je andere geheimen projecten.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.