zondag 14 maart 2021

Flower Power & Flour Power

 De bloemenslinger van madeliefjes is klaar!


Hij heeft al een mooie plek gekregen in de slaapkamer
van ons petekindje. Ze was er heel blij mee!

Het patroon is van @haakwerkvanfransje
(gratis patroon op Instagram)

Dat was de Flower Power. En dan nu de Flour Power.

Gisteren was ik de starter van mijn zuurdesembrood
aan het 'voeren', om vandaag brood te kunnen bakken.
Helaas ging dat feestje niet door...

Ik was een beetje te eh.... lomp enthousiast en tikte
bij het roeren te hard tegen de glazen pot aan.
Gevolg:


Het scherfje van het gaatje dat je in het midden
ziet, kwam er aan de buitenkant uit, dus ik had
nog een beetje hoop dat er geen glas in mijn starter
zou zitten.

Maar... toen ik aan de binnenkant van de pot voelde,
leek het alsof er meer splintertjes uit waren. 
Daar wil je geen risico mee lopen!

Ik had de starter al in de groenbak willen gooien,
maar Manlief kwam met het Theezeef-idee!


Een heel goed idee, alleen liet de theezeef maar heel weinig door.
Dat is goed om de splintertjes tegen te houden, maar zou het
goed genoeg zijn om de starter een doorstart te laten maken?
Ik heb maar ongeveer een theelepel starter weten te redden?

Het antwoord is: JA!
Starter bacterietjes zijn ieniemienie klein, maar super sterk.
Vanochtend was mijn starter al weer lekker aan het bubbelen,
dus volgende week bak ik weer brood!

En in plaats van brood, bakte ik een appeltaart;
ook niets mis mee!


Recept:
Oma's Appeltaart van Laura's Bakery,
met 1,5 eetlepel custard door het appelmengsel in plaats
van paneermeel, een beetje citroenrasp en een handje noten
(walnoten, hazelnoten en pecannoten). Jummie!

Heb een fijne zondag!

Lieve groetjes,

Sandra







7 opmerkingen:

  1. Goh, fijn dat je weer verder kunt met bakken!
    En de slinger is zeer geslaagd, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, kijk nu hoe mooi de slinger het voorjaar brengt, gaaf dat hij een vast plekje op haar kamer heeft.
    Wat een geluk dat je deegstarter toch gered is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah kijk kun je toch nog verder lekker taartje. En de slinger is mooi geworden lekkere opvrolijker in de lente

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammy jammy appeltaart :) Wat een lieve bloemenslinger, mooie frisse kleuren, wat jammer van de pot en wat een geluk dat je toch nog genoeg hebt weten te 'redden' Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een enige slinger is het geworden. Lekker vrolijk in een meisjesslaapkamer. Geen brood, maar wel appeltaart, geen verkeerd idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei, dat is tricky, zo'n gebroken glazen pot! Wel inventief met die zeef (hopelijk zijn er niet zulke kleine glassplintertjes dat die er doorheen konden). Die taart ziet er heeeerlijk uit! Ik doe ook altijd custard door de appels en voeg ook graag noten toe. Ik krijg spontaan zin om van 't weekend ook weer eens een appeltaart te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie taart Sandra, het water loopt in mijn mond.
    Ik ga dit recept ook een keer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.