maandag 1 maart 2021

Hommelkontjes

 Vandaag heb ik een parttime dagje. De 'to do' lijst had ik
gisteren al in mijn hoofd zitten, maar soms gaat het wat
anders dan verwacht.

Vannacht gaf mijn biologische klok er namelijk de brui aan;
om 2 uur was ik wakker en ik heb daarna niet écht
(goed) meer geslapen. Ik heb soms van die nachten helaas. 

Alhoewel ik deze keer niet de enige was; Guinness
lag ook te woelen en buiten zat een ekster te krassen
alsof het 6 uur was in plaats van 2 uur. 
Allemaal lid van de Insomnia Club!
😉

De to do lijst heb ik overboord gegooid;
ik ga maar eens kijken hoe de dag (en vooral 
mijn energieniveau) gaat lopen.

Wat ik in ieder geval alvast gedaan heb,
is mijn slowcooker vol stoppen met 'good stuff'!


Balinees stoofvlees in kokosmelk.
Klinkt goed, ruikt goed en hopelijk kunnen
Manlief en ik vanavond ook zeggen:
'Smaakt goed!'
😋

Al moet ik zeggen; om 07.30 uur 's ochtends
uien snipperen, gember raspen en knoflook en rode peper hakken,
is een beetje vreemd...
De gember ging nog wel, maar ui en knoflook 
na twee boterhammen met chocoladevlokken? Raar.

Is het bij jullie ook nog zo grijs?
Hier wel, al beloven ze voor vanmiddag meer van dit:


Ik hoop het!

Tijdens mijn wandeling met Guinness vanochtend heb het
eerste hommeltje van vandaag gespot. Ondersteboven
hing hij (of zij) aan een bloeiende heidestruik.

Bijna net zo leuk als het hommelkontje dat
ik vorige week spotte én fotografeerde:


Daar word je toch vrolijk van?
Ik heb wel eens gehoord dat hommels soms in een 
soort van 'stuifmeel-coma' terecht komen en dan
op deze manier hun roes uitslapen, maar ik heb
geen idee of dat klopt.
🐝

Over stuifmeel gesproken (sorry, het gaat weer
hak-op-de-tak vandaag); mijn allergie is al
weer op aan het spelen. Met dank aan de elzen 
en hazelaars die in bloei staan.

Gisteren was ik bij mijn zusje en zij weet hoe ze
tape moet plakken om hooikoortsklachten te verminderen. 
Er werd gemeten, geknipt en geplakt en nu...
loop ik rond met het logo van Coco Chanel op mijn rug!

Nou ja... bijna dan; twee zwarte 'C's' met de bolle kanten
nét niet tegen elkaar.

De werking van de tape is niet wetenschappelijk aangetoond,
maar toch lijken er veel mensen baat bij te hebben.
Ik ben benieuwd!

Oké... ik zou nog wel wat langer door kunnen hak-op-de-takken,
maar ik ga afsluiten.

Dik kans dat later vandaag Klaas Vaak nog op visite komt...


😴
Fijne dag!

Lieve groetjes,

Sandra






6 opmerkingen:

  1. Nou ben benieuwd naar de tape ervaring.
    Tja een dutje in de middag is soms heel fijn om even bij te tanken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi woord: hommelkontje; je kunt niet anders dan er om te glimlachen.
    Slapen is ook niet mijn grootste talent, sterkte vandaag, ik weet hoe je je kunt voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te horen dat er meer last hebben van (heel)vroeg wakker worden. Meestal merk ik er weinig van overdag maar na het avondeten wil het nog wel eens instorten 🥱🥱

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah grappig een stuifmeelcoma, nooit van gehoord! Die heeft dus geen slapeloze nachten. En jij? je moet gewoon als Guiness doen en overdag soms een tukkie doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat de tape je helpt, dan ga ik het ook laten plakken, want oei, die hooikoorts ieder jaar is niet lekker.
    Ik vind hommels enige diertjes, en jij vertelt er weer iets nieuws over.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.