zondag 10 maart 2024

Blomma kussen | Tadaa!

 De eerste afgeronde haakpatroon test van 2024 is een feit!
Hier is mijn Blomma square-kussen:


Dat dit een kussen zou worden, was lang niet zeker.
Ik vond het patroon zo leuk, dat ik dacht aan een 
deken van 12 van deze vierkanten (ze zijn ca. 48 cm. groot).


Ik twijfelde, omdat ik nog twee dekens heb liggen
die nog afgemaakt moeten worden… (ahum).
Dus toen ik nog een cadeautje moest hebben
voor een lieve meid, was de knoop snel doorgehakt!


Het enige dat misschien jammer is, is dat ik
een Blokker kussenvulling van 45 cm. heb gebruikt.
Als ik meer tijd had gehad, was 50 cm. beter geweest.


Van de andere kant had het vierkant dan wat onder
spanning gestaan, waardoor je door de steken heen
de kussenvulling had gezien. Ook niet leuk!

Dit vierkant is ontzettend veelzijdig. Je kunt na een willekeurig
aantal toeren stoppen met haken. 


Als je meerdere van deze vierkanten maakt en aan elkaar zet,
krijg je een soort oneindig patroon, echt heel mooi!
Voorbeelden hiervan kun je zien op de site van 


Op de foto’s hierboven en hieronder zie je het verschil
in grootte; links gehaakt tot en met toer 30,
rechts het volledige vierkant (49 toeren).


Op mijn Ravelry projecten pagina vind je
meer informatie over het garen dat ik gebruikte e.d.

Fijne zondag nog!

Lieve groetjes,

Sandra






  

10 opmerkingen:

  1. Wat een kunstwerk is dat geworden, Prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg! Echt een prachtig cadeau. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schoonheid; dit is heel bijzonder haakwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Sandra heel bijzonder wat ben toch een topper ik ben trots op mijn mooi dochter❤️👍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, hoor! Het ziet er prima uit, qua verhouding met het binnenkussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, leuk om weer een (haak)berichtje van jou te lezen. Wat een ontzettend prachtig kussen/vierkant is dat zeg! Echt weer een waar kunstwerkje van Lillabjorn! Hopelijk was de ontvanger er ook blij mee. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om zo'n informatief en plezierig boek te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.