woensdag 21 augustus 2024

Hak-op-de-tak

 Zoals de titel al zegt; dit wordt een hak-op-de-tak
post. Oftewel; er komt vanalles voorbij!

Ik start met het bezoekje aan Zoo Veldhoven
een maandje geleden.


In de doorloop volière kon ik deze ☝
prachtige ‘Angry Bird’ op de foto zetten.
Gelukkig was hij in het echt niet zo 
boos als hij eruit ziet hoor!


De Steller zeearenden volière☝zou ik niet
zomaar binnen stappen, maar deze arenden zijn prachtig om te
zien. Zoo Veldhoven doet mee aan een fokprogramma,
zodat het aantal in het wild weer op peil kan 
worden gebracht. Vorig jaar is er een Steller zeearend 
dame ontsnapt (oeps!), maar ze is ook weer zelf teruggekomen; 
voor haar liefje! 


Mijn vriendin en ik hadden geluk; we waren 
in Zoo Veldhoven in de tijd dat pauwen hun
prachtige veren verliezen (na het broedseizoen, 
in juli-augustus). We hebben veel veren
kunnen vinden. Dank je wel meneer Pauw!


Thuis was iemand zijn haren aan het verliezen.
Oftewel; ik heb Toryn getrimd. Op de foto hierboven
heb ik het eerste begin gemaakt. Inmiddels is hij, op
wat details na, klaar. Dat was voor Toryn een stuk prettiger 
met die hoge temperaturen!


Dankzij de buren hebben we Bulgaarse bergthee ontdekt.


Oftewel; Mursalski thee (Sideritis scardica).
Het is een milde, aromatische groene (kruiden)thee 
die ook nog eens goed zou zijn voor je gezondheid.


En wat past er goed bij een lekker kopje thee?
Crumble!
Ik maakte deze crumble de laatste tijd in veel 
varianten. Met pruimen, zoals het recept aangeeft,
maar ook met verschillende soorten zomerfruit.
Heerlijk!

Tot slot een foto van een doos vol garen.


Ik ben helemaal klaar voor een nieuw project!
Het wordt (weer) een kledingstuk. Geen patroontest deze keer,
dus gewoon haken en niet controleren. Da’s ook wel
een keer fijn. Binnenkort meer hierover!

Lieve groetjes,

Sandra






 

2 opmerkingen:

  1. Mooie foto's van de vogels.
    Toryn zit er nu ook mooi bij, dat heb je heel netjes gedaan.
    Ik ben benieuwd naar je haakproject, veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie portretten van de vogels, vooral de pauw vind ik! En fijn voor Thoryn dat hij z'n (wilde?) haren kwijt is als het warm is. Succes met je haak project, ik ben benieuwd wat het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.