donderdag 25 februari 2016

Snagel, sneeuw, snoepen

Snagel...

Regelmatig gezien de afgelopen dagen, jullie ook?
Het is geen hagel, maar ook geen sneeuw.
Het ziet eruit als bolletjes piepschuim,
die met miljoenen tegelijk uit de hemel vallen.

Maar het voelt niet als piepschuim, integendeel.
Kleine, gemene, puntige steentjes zijn het!


Guinness vond er niks aan; zijn vrolijke antenne ging er pardoes van naar beneden.
Radio Lol&Plezier was even uit de lucht.


Toen de snagel overging in sneeuw, werd hij weer iets blijer.
Zie je die enórme vlokken, wauw!
Ik heb ze ook in de lucht kunnen 'vangen', wonderschoon!


Na zo'n wandeling heb je best iets lekkers verdiend, toch?
Bijna zonde om op te eten...


Maar ik heb het toch gedaan :-))))


Inmiddels zit de Log Cabin deken in elkaar.
Ik ben gestart met de rand, maar dat gaat niet snel.
Met zo'n grote lap ben ik al blij als ik 1 ronde 
op een avond kan haken. 

Maar ronde 1 van de 8 is af.
Vanavond ronde 2.


Ik ontdekte Lars van der Werf en kocht zijn eerste boekje, vol 
lieve en grappige versjes.

Hieronder een versje uit het boekje dat Lars ook deelde op zijn Facebookpagina,
om jullie een idee te geven.


Vaak schrijft hij over de liefde en meestal
is zijn toon luchtig en vol humor.
Er was dan ook regelmatig een glimlach op 
mijn gezicht te vinden na het lezen 
van dit boekje.

En soms... weet hij in een paar zinnen 
een wereld van leed en contrasten te vangen.
Knap!

Fijne avond, het weekend komt er weer bijna aan!

Lieve groetjes,

Sandra





25 opmerkingen:

  1. Oh die deken gaat mooi worden ,en leuk die foto van guinnes.
    En ja die boekenclub is echt leuk ,je kan ook af en toe meedoen ,we moeten lekker niets .....of toch wel soms

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Guinness,wat is hij grappig met die sneeuwvlokken op zich!hier in Belgie geen sneeuwvlokken gezien vandaag,toch niet in mijn streek.gisteren wat hagelbuitjes.en dat "taartje"!hmhmmm!veel haakplezier deze avond en groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die snagel was hier ook volop!! Gelukkig de sneeuw ook, mooi altijd om te zien, die grote vlokken!!
    Nou, snel aan de haak jij! Goed gevoed met taart en gedichtjes kun je vaart maken met rand 2!!! Ben nieuwsgierig!!!!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi sandra,wat een leuke omschrijving snagel,ja dat was hier ook en koud, fijn dat de deken zo opschiet, zo te zien wordt hij erg mooi ,ja en guinness die is weer fotomodel en oei dat gebakje ,fijn weekend groetjes j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sandra,ben nog iets vergeten te vragen ,welk patroon is het nu geworden van al je schetsen, groetjes j.s

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)) Die helemaal rechts onderin. Sssstttt.... Niet verder vertellen, hihihi!
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  6. Ja het is raar weer. En ineens is het daar ook die snagel. Leuk woord. Succes met de rand, die vraagt nog wel even wat geduld zo te lezen. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Snagel...zo noemen wij dat ook. Vandaag veel buiten gewrrst, gelukkig tussen de buien door. Je deken gaat prachtig worden. Ben benieuwd naar het resultaat. Dieren en sneeuw blijft leuk om te zien.
    Alvast fijn weekend!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Snagel klinkt echt zoals het aanvult. Goed nieuw woord. Mijn poezen en ik vonden het ook drie keer niks.
    Rustig steekje voor steekje doorhaken aan de rand. Dan kom je vanzelf aan het laatste steekje. Het wordt echt mooi.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha die Guinness ik hoor er bijna dat muziekje bij (wa-wa-wa-waaa) wat een mooie foto van de sneeuw. Hier een hoop wolken en alleen een hagel / snagelbuitje. Leuk gedichtje. Ik hou van die soort.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje, ik vind dat je nog best hard gaat met je deken (of lijkt dat maar zo?), ik ben razend benieuwd!
    Mooi geschreven door die Lars, de voorkant spreekt me ook wel aan, een origineel persoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Sandra, jou berichtje was er ook eentje met een luchtige toon, lief om de dag mee te beginnen als je het in de vroege morgen leest.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie sneeuwfoto's! En Lars volg ik al een tijdje op Instagram, mooi! Zijn boekjes staan ook op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig versje laat je ons lezen, ik vind het super!! Wordt ook fan van Lars, zeker weten ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk om even mee te genieten met je snagelweerbelevenissen!
    Je gaat als een speer met je deken, zit alles nu al aan elkaar?
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook hier gisteren een witte wereld. Wandelen in een dikke sneeuwbui. (Geen snagel! ;-)) Die Lars daar had ik nog nooit van gehoord maar wat een prachtig versje. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi sandra, doe ik niet ,vertel het niet verder haha (psst hij is stiekem wel mooi)
    groetjes j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gisterennamiddag hier 1 "snagelbui". Guinness was niet zo blij, zo te zien aan zijn snuitje. Het weekend wordt zonnig maar koud. Geniet ervan.
    Een fijn versje van Lars. De lichtjes, doen mij denken aan ons kleinzoontje, is er al lang door gefascineerd.
    En dat gebakje ziet er heerlijk uit.
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier hebben we inderdaad ook wel wat tussen hagel en sneeuw gehad.
    Succes met de rand. En tussendoor af en toe een versje lezen voor je glimlach... Ik ben benieuwd hoe je deken wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hier eveneens zo'n raar weer geweest.
    Guinness zijn snuit spreekt boekdelen ... hihihi ... zo'n grappige viervoeter die je hebt! Altijd leuk om foto's van hem te zien.
    Jouw deken al bijna af? Oepsiepoepsie ...wat ga je snel!
    Leuke versjes trouwens!

    Fijn weekend, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. He wat nen toffe die Lars van der Werf. Ben even gaan googlen ...zo'n grappige versjes...
    Snagel hadden wij niet... er hing gewoon heel veel lente in de lucht... zalig want ik ben er echt aan toe! Fijn weekend enneuh....benieuwd naar een foto van de "affe" sprei...!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Snagel of sneeuw die zijn er niet. Hoogstens een fikse regenbui en voor de rest zon, veel zon!
    Dank voor het delen van het boek. Ik ga er ook eens naar op zoek.
    Een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die sneeuwvlokken op dat lieve hondensnuitje...zo leuk!!! Snagel...hihi Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie blogpost Sandra en mooie foto's. De 3e foto is super!!!!!!
    Liefs Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Begrijpelijk want het was ook echt 3x niets met dat vieze natkoude weer,ha,ha...mijn antenne staat dan ook op n minder leuke zender afgestemd ;-).Ben benieuwd naar je Log Cabin deken met 8 keer het rondje ,ziet er nu al ♥ uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.