dinsdag 9 februari 2016

Thanks Ozzie!

Esther kocht voor Oscar laatst een 'Brain train game'.

Ik was benieuwd naar de ervaringen van Ozzie en toen hij speciaal 
voor Guinness hier een enthousiaste reactie achter liet onder een blogpost, tja...
Kogel door de kerk; ook voor Guinness een brain game!

Volgens de gebruiksaanwijzing was de kant van de 
'bekertjes'  het makkelijkste. Daar moesten we mee beginnen.


'Wat is dat?
Raar ding.
Ik rook koekjes, maar nu zijn ze weg?'


Goed kijken Guinness; vrouwtje legt een koekje onder het bekertje,
jij mag hem gaan zoeken.


'Oh. Zoeken. Vooruit dan.'


'Raar gedoe. Geef die koekjes toch gewoon meteen, doe je anders toch ook?'

Hmmm... Zal ik de 'moeilijke kant'  met de schuifjes wel proberen?
Het omgooien van de bekertjes ging al niet van harte,
dan zal het met de schuifjes wel helemaal niet lukken?

'Hee, wat is dit?'


'Dit is veel leuker!
Ik kan lekker wild doen, mijn poten gebruiken,
lekker graven, joehoeoeoe!'


'Wrrraaaffff! Ik graaf en ik graaf,
schuiven met die schuifjes, lekker WILD doen, yeah!!
Hee?? Als ik wild doe, komen er koekjes tevoorschijn??!!'



Conclusie; ons ongeleide projectiel
heeft veel lol gehad, maar begrijpt er
volgens mij nog geen snars van :-)))

Er moet nog veel gebraintraind worden :-)))

Lieve groetjes,

Sandra



P.S. Vandaag (09-02-2016) is de laatste dag dat je mee kunt doen aan mijn
giveaway. Morgen volgt de uitslag!






25 opmerkingen:

  1. Hahaha, oefening baart kunst (zeker als je koekjes ruikt...).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk speeltje. Ik denk dat onze Rosa ook als een wilde tekeer zou gaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de tip, ook iets voor Sjors :) Nu verstop ik koekjes in een oude spijkerbroek en in een doos met lege wc rolletjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hilarisch, plezierig om te doen en om als baasje naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk tijd verdrijf voor jou om naar te kijken en voor Guiness om een koekje te veroveren. Zou er ook iets voor katten zijn? Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super, zo blijft die wel eventjes bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had nooit kunnen raden dat zoiets bestond. Is dit dan echt ontwikkeld om een hond te trainen? Of gaat het voornamelijk om het plezier? Dat laatste heeft Guinness alvast ontdekt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit soort dingen zijn ontwikkeld voor de mentale gezondheid van een hond (of kat). Door afwisseling, het leren en op een andere manier samen bezig te zijn wordt de band tussen baasje en hond ook nog eens versterkt. Maar bovenal; Plezier met de hoofdletter P! :-)))

      Verwijderen
  8. Geef die arme hond de kans om te gaan snappen hoe dat werkt :-)))! Elke dag trainen dat brein!!! En zo is leren heel leuk voor hem, jou en ons ook nog :-D!!!
    Leuk dat ze zulke dingen bedenken; heel goed voor het bezig houden van dieren die niet in het wild leven. Dierentuinen doen ook steeds meer om het aanbieden van voedsel bewerkelijk te maken voor de dieren.
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk :-)))
      Hoop alleen dat hij over een maand niet zelf de koelkast open krijgt :-O
      Of het moet zijn dat hij voor ons gaat koken :-))))))

      Verwijderen
    2. Whahaha wat een heerlijk mens ben je toch, ik lach me suf met je reactie op deze reactie. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  9. whahahaha Ozzie vindt de schuifjes ook veel toffer al ging hij vandaag ineens wel de pionnen snappen.
    Veel plezier lieve Guinness spelen we samen maar dan op afstand poot van je "Bro" Ozzie
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wens Guinness nog veel plezier met zijn "game". Elke dag een beetje bijleren.
    Fijne avond,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke ontdekking voor een hond, superleuk speeltje!
    En heerlijk om naar te kijken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die guinness,leuk om te zien hoe hij ermee omgaat,ja pas maar op met je koelkast want dat zitten heeeel veel te lekkere dingen in ook voor muisjes dus samen spel hond muizen?succes en samen veel speelplezier
    groetjes j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh grappig misschien ook wel wat voor grace

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten woeft Oscar en nee we hebben geen aandelen ;)

      Verwijderen
  14. Jaaaa wat een leuk spelletje is dat hè Guinness! Als ze zulke leuke bordspelletjes voor ons hadden deed ik die ook graag. Have fun ermee, ik heb in ieder geval nu al genoten van je foto's. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, het plezier spat er van af! Go Guinness!! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een heel leuk idee, zo is Guinness lekker bezig.
    Liefs Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oo wat leuk SAN ze vinden toch ook van alles uit om ook honden nog slimmer te maken hi hi xx mams

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hihi... superleuk!!!

    Lieve groetjes, Saskia :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.