zaterdag 22 juni 2019

Close Encounters of the Feathered Kind

Eind mei zijn we een weekje naar het Pfälzerwald geweest.
Het was een heerlijke, ontspannen vakantie.

Tijdens onze vele, mooie wandelingen zijn we
regelmatig dieren tegen gekomen. Alle ontmoetingen
waren bijzonder, maar één stak er met kop en
schouders bovenuit.

Het leuke is, dat ik jullie een beetje mee kan
laten genieten van deze ontmoeting, want ik had 
toevallig mijn camera om mijn nek hangen
😉

We liepen langs deze prachtige, anderhalve kilometer
lange rotsformatie. Het zonlicht speelde met het bladerdek
en toverde prachtige kleurnuances op de oranjerode rotsen.


Manlief had hem het eerst in de gaten
en maakte mij, zonder geluid te maken,
attent op deze kleine, gevederde rotsbewoner;


Na een uitwisseling van blikken die voor mij
(en waarschijnlijk ook voor het vogeltje) een 
eeuwigheid leek te duren, maakte ik de foto hierboven.

Ik besloot iets opzij te stappen om nog een foto te maken;


Maar daarmee maakte ik ook de weg vrij voor dit
kleine vriendje. In mijn herinnering hoor ik nog steeds 
het zachte 'prrrrt' van zijn vleugeltjes toen hij 
de bossen in vloog.
💗

En Guinness?
Die lag lekker te maffen in zijn koets:


😁

Lieve groetjes,

Sandra






10 opmerkingen:

  1. Dat zijn mooie momenten, en nog mooier dat je je camera bij de hand had.
    Mooi gelukt. zou hij of zij een nestje daar hebben?? Mooie omgeving.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder dat je het zo hebt kunnen vastleggen. Meestal moet je grabbelen naar je camera en het moment is voorbij. De natuur ziet er helemaal prachtig uit.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig daar! Weet je ook wat voor een vogeltje het was?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's, dat vogeltje zat goed verstopt, ik moest even goed kijken. Tja van al die buitenlucht krijg je natuurlijk wel slaap ;) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb het even vergroot prachtige foto

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat het een zanglijster is.
    Heb hem in De Doort ook gezien en gehoort.
    Gr. Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit lijkt me een geweldig plek! Te doen met de kar? Dat vogeltje had echt een heerlijk plekje daar!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.