vrijdag 26 juli 2019

Hoel-Au-Hoep

Het is nog redelijk vroeg, maar toch
staat de dag al in het teken van helpen en
geholpen worden, fijn is dat!

Ik help de vogels en insecten een handje door 
in de tuin wat lage waterbakjes te plaatsen.
Zó leuk als je de hommels en de vlinders dan
rond ziet vliegen! 

De kleinere vogels lijken op het moment 
een beetje uit onze tuin verdwenen.
De badderende merel is de kleinste die ik gezien
heb de afgelopen dagen. 

Dat komt misschien ook door de familie Duif en
Ekster. Zij maken dankbaar gebruik van de verkoeling
en claimen onze waterrijke tuin 
(ik probeer Guinness in toom te houden want die 
is meer fan van kleine vogeltjes en jaagt de grote graag weg)

Ik was tijdens het boodschappen doen blij 
met de helpende hand van Appie:


Even een bekertje ijskoud water voordat ik weer 
op de fiets stapte!

Ik heb wat buurtbewoners geholpen met gereedschap;
de deur was achter hen dicht gevallen met de sleutels
aan de binnenkant er nog op... Aiii...

Terug naar de titel van deze blogpost...


Ik ben aan het hoelahoepen!

Owww... wat heb ik dit vroeger veel gedaan...
Vorig jaar probeerde ik op een kinderverjaardag
met een kinder-hoelahoep te hoepelen,
maar dat was hilarisch! Het lukte totaal niet
en de verjaardagsvisite verslikte zich in hun taart en 
drankjes van het lachen bij het zien van een fanatiek 
heupwiegende, maar falende Tante Sandra. 

Vorige week zag ik mijn kapster, die in 5 weken
tijd een prachtige taille had gekweekt (chapeau!)
en wat bleek; dat was van het hoelahoepen!

Ik weet niet hoe het met jullie is,
maar mijn 'core' is pudding. 
Sit-ups vind ik saaaaai, maar voor mijn rug
zou het beter zijn om in die puddingregio wat meer
spiertjes te ontwikkelen!

Whoop whoop, ik ga ook aan de hoelahoep!
Fitness hoelahoeps zijn makkelijk verkrijgbaar,
dus ik schafte zo'n (zwaar) mormel aan.

Daar gaat Tante Sandra weer; wiggle wiggle!
Tijdens de eerste pogingen verbrandde ik de meeste 
calorieën met het bukken en oprapen!

Maar... lang leve YouTube!
Uit je hoofd en in je lijf; vóel die hoepel!
En niet draaien met de heupen, maar duwen,
van voor naar achteren!
Whoop whoop! Hij gaat rond!
Verslavend! En een beetje au...
Alle spieren worden wakker, maar ook;
blauwe plekken!

1,4 Kilo weegt het mormel.
En dat vind mijn puddingregio niet fijn.
Maar ik zet door; van 0 tot 80
omwentelingen in de puddingzone, yeah!
En het voelt goeoeoed!

Totdat... ik nog wat meer filmpjes bekijk.

Hmmm.... ik draai maar één kant op met mijn
hoepel. Advies is, om ook meteen te starten met
de tegengestelde richting, want anders krijg je
straks rugklachten.

OK. Dat doe ik 'gewoon'.
Niet.
Au.
AAAARRGHHH!!!

Mijn hersenen slaan op hol!
Ik start weer bij het begin; 
de Hoepel Opraapsessies.

Op de één of andere manier krijg ik 
het zelfs niet meer voor elkaar om de
hoepel vaker dan 10 keer rond te krijgen aan
de (voor mij) goede kant!

De pijn negeer ik. 
Totdat de hoepel in één sessie tegen
zowel mijn enkel, onderbeen als pols aan klapt.
De uitstralende zenuwpijn laat tranen in 
mijn ogen springen...

Hoel-AU-hoep!

En ook de hoepel heeft au...


Maar Tante Sandra geeft niet op!

Ik heb een dans hoepel gekocht.
Komend weekend wordt hij voor mij gemaakt
en hopelijk heb ik hem volgende week in huis.

Voorlopig zeg ik tegen het zware mormel;
'hoepel op!'

In de loop van volgende week hoop ik
een enthousiast verslag te kunnen doen van
'Happy-Hoepel-Sessies!'

Houd je hoofd koel!

Lieve groetjes,

Sandra



PS; vergeten te vertellen; wij volwassenen
kunnen niet meer hoelahoepen met een kinder
hoelahoep. Deze is simpelweg te klein voor onze
lijven! Of je moet het al héél goed (en snel) kunnen!
Jess legt dat erg grappig uit,
klik hier voor de video.




9 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Ook hoe je het beschrijft, moet er echt om lachen🤣 🙈 sorry
    En nee, niet uitlachen, want ik vind het zo ongelofelijk om af! Hen het nooit gekund! Maar o, sporten zou voor mij ook erg goed zijn. Heb van die lieve complimenteuze kinderen, die zeer regelmatig vragen of er een baby in mn buik zit (au)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een kinderhoelahoep gekocht en dat lukt me ook niet meer, ik zal youtube ook eens raadplegen. Veel plezier met de nieuwe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Laatst was ik met de hoepel van mijn dochter aan het hoepelen. maar ik kon er niets van! Haha. maar jou verhaal werkt wel aanstekelijk.
    Ik wil ook! En wat heb ik al vaak aan jou gedacht, Zo op het heetste plekje van Nederland! Poeh! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig! Respect ook voor je doorzettingsvermogen trouwens!
    Ik wens je vast veel succes én plezier van die nieuwe!
    Groetjes en fijn weekend!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee wat leuk! Behalve dat je het natuurlijk weer heerlijk beschrijft vind ik het geinig om te horen dat jij gewoon bent gaan doen waar ik al eens eerder aan dacht! Ik stond met zo'n (idd zware) hoepel in mijn handen maar heb hem niet durven kopen... Misschien inspireer je me met dit stukje om het toch te gaan doen (want ja, bij mij is het ook nodig...)
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, is zwaar ja, ik heb het ook al eens gedaan.
    Succes met je hoelahoep. Een leuke manier om je taille wat smaller te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dank voor de reminder heb er ook één met hobbels aan de binnenkant. Morgen zal ik m weer in het zicht hangen en hoelahoep ik met je meheeeej

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi sporten zou voor alle zones van mijn lichaam goed zijn. En hoelahoepen heb ik nooit gekund. Tja er waren toen geen instructiefilmpjes om te bekijken of ik ben er gewoon te onhandig voor maar als ik jou verhaal zo lees (ik heb nu spierpijn van het lachen) denk ik "misschien toch ook iets voor mij?" Misschien eerst eens met de filmpjes beginnen.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed idee. Ik wacht even af of en hoe je nieuwe hoepel bevalt. Misschien een stimulans om ook te gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.