maandag 29 juli 2019

Aardbeien Kwarktaart & Käsekuchen

Noem het Kwarktaart, Cheesecake of Käsekuchen,
in een gebakken of ongebakken vorm;
mijn interesse is meteen gewekt als ik zo'n recept zie!

De afgelopen twee weken probeerde ik weer twee varianten uit.

Allereerst de Aardbeien Kwarktaart met lange vingers 
van Keukenliefde. Een ongebakken variant.
Klik hier voor het recept.


Is het geen plaatje?
Het is een fijn recept; makkelijk te maken
en een prima resultaat. Laat je niet afschrikken
als je nog nooit met gelatine gewerkt hebt;
zolang je de instructies opvolgt (laten weken
in water, voorzichtig uitknijpen en daarna
oplossen in het warme sinaasappelsap) 
komt het helemaal goed.

Voor het versieren met aardbeien had ik geen geduld;
vlug op de foto en proeven maar!

Qua smaak; het is een kwarktaart die erg zacht en romig
van smaak is. Niets mis mee.

Maar... (voelde je al een 'maar' aankomen?) ik vind hem 
té zacht van smaak. Inmiddels ben ik er wel achter dat ik
de smaak van limoen/citroen in combinatie met kwark
wel heeeeel erg lekker vind. Ik miste het 'zuurtje' bij deze taart.

En dus... maakte ik (ook van Keukenliefde)
de Duitse Käsekuchen, een gebakken variant.
Iets meer werk/tijdrovender maar dat mag de pret niet drukken.
Het recept vind je hier.


Het rode fruit liet ik weg.
Van deze taart gingen mijn smaakpapillen zingen.
Mmmmm... de verleiding van vanille, kwark en citroen...
😋
Wat mij betreft is dit recept een blijvertje!
Niet goed voor mijn puddingbuikje,
maar dat hoelahoep ik er wel weer af.
😁

Over hoelahoepen gesproken; dank jullie wel nog voor jullie leuke reacties 
op mijn hoelahoep blogpost. Ik houd jullie op de hoogte!

Lieve groetjes,

Sandra






6 opmerkingen:

  1. Oei, ik ben direct geïnteresseerd, vooral door de citroensmaak.... Misschien moet ik ook maar een hoelahoep kopen, anders gaat het helemaal mis hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jummie ik ben ook direct geïnteresseerd. Ik heb zelfs al geprobeerd het recept te pinnen maar dat lukt nu even niet op mijn telefoon, grrr. Straks nog eens proberen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ie net zo smaakt, als hij er uit ziet, zal ie heerlijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lekkerrrrrr en met ggelatine is het veel romiger .Het hoela verhaal had u= ik even gemist maar is zeker hilarisch ik heb het nooit gekund wie weet is er nu nog hoop ik volg met grote ogen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ziet hier bijna te kwijlen! Doe mij ook een stukkie! HEERLIJK! Helaas ben ik nog niet aan het hoelahoepen. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.