zaterdag 16 november 2019

Beregoed! Tadaa!

Heel hartelijk bedankt voor jullie lieve
wensen naar aanleiding van mijn vorige
blogbericht! 💖
Ik houd jullie op de hoogte van
mijn avonturen!

Een tijdje geleden vroeg mijn jongste petekindje
of ik een mini versie zou kunnen maken van haar
héél erg geliefde knuffelbeer.

Ik ging op zoek naar een eenvoudig beren haakpatroon,
want in dit geval moest het juist géén ingewikkeld 
amigurumi patroon worden.

Ik laat meteen het eindresultaat zien.
Mag ik jullie voorstellen... Mini!


Als je het grote voorbeeld ziet, snap je
waar de kleurencombinatie vandaan is gekomen;


Zoals ik al zei; een héél erg geliefde knuffelbeer!
Mama (mijn zusje) heeft alle zeilen bij moeten 
zetten om deze beer tientallen keren te repareren.

Het (gratis) patroon dat ik gebruikte is de 'Charity Bear'
van Lucy van Attic24. Hier vind je het patroon.

Ik moet zeggen dat ik wel mijn twijfels had
tijdens het maken. Ik had nooit gedacht dat
het een 'echte' beer zou kunnen worden.
Laat staan dat hij een beetje op het
origineel zou gaan lijken.

Kijk maar eens;


Na het dichtnaaien van het hoofdje
begon het iets meer op een beer te lijken;


Maar later leek het wel een alien!
👽


Eind goed, al goed.
Mini is klaar, lief meisje is blij.


Heb je moeite met amigurumi's of wil je
ook 'gewoon' een simpele beer haken,
dan kan ik dit patroontje zeker aanraden.

Ik haakte Mini met restjes Stylecraft Special DK
op haaknaald 3,5. Aangezien de kleine meid
al wat groter is, gebruikte ik veiligheidsoogjes en
heb ik geen oogjes geborduurd.

Ik heb de uiteinden van de oogjes aan de binnenkant
wel een stukje afgeknipt (of beter gezegd; Manlief
heeft dat gedaan :-)), omdat deze beer wat
platter is.

Een heel fijn weekend gewenst!

Lieve groetjes,

Sandra




 P.S. Lilla Björn heeft gisteren een gratis patroon
uitgebracht van mooie granny; de Sea Square. Aanrader!
Hier vind je het patroon.






10 opmerkingen:

  1. Ja, zie je wel. Ik wist wel dat dat helemaal goed zou komen met beer. En wat is ie ontzettend leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk (en grappig) om de verschillende fases van het maakproces te zien, gelukkig is het goedgekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was leuk om het op Instagram te volgen :-)
    Ja, zeer goed gelukt! Beregoed zelfs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is ie goed gelukt! Echt een schattig beertje! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke beer. Bedankt voor het linkje, want een makkelijk patroon is altijd fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof patroon. Alles uit 1 stuk dus alleen dichtnaaien. Dat lukt nog makkelijk. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gelukt toch. En lekker makkelijk te maken. Ik heb ook even gespiekt bij de granny sea square maar dat lijkt me niet zo makkelijk. Ga jij er iets mee doen?
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanx!
      Nee, voorlopig ga ik niets met die square doen. Teveel op mijn to do lijstje... 🙈
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  8. Wow, die beer is letterlijk stukgeknuffeld! Hij doet me denken aan mijn beer vroeger, waarmee ik onafscheidelijk was (in ieder geval tot aan de basisschoolleeftijd) en die mijn moeder ook herhaaldelijk heeft moeten oplappen. Ontroostbaar was ik als ie zoek was (naar de verhalen, ik herinner me er zelf weinig van). Helaas is ie niet bewaard gebleven...
    Jouw gehaakte miniversie is ook geinig zeg, leuk om te zien hoe hij gemaakt is. Dat is een aardige manier van 'amigurimi'. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.