zaterdag 2 november 2019

Wel of geen feestje?

Er is zoveel moois te haken in de wereld...
Soms weet ik het even niet meer.

Neem nou deze;


Dit is één van de octagons uit de 'Fiësta CAL
van Tinna Thórudóttir Thorvaldsdóttir.
(Tinna komt uit IJsland, vandaar haar mooie naam).

De Fiësta deken bestaat uit verschillende soorten octagons, 
met elkaar verbonden door verschillende soorten vierkantjes. 
Elke soort octagon heeft ook nog eens diverse variaties,
dus je kunt je fantasie hé-le-maal op hol laten slaan.

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik het patroon 
gekocht heb.


Deze achthoek is een proefversie die ik haakte
van restjes Scheepjes Color Crafter (met haaknaald 4).

Het patroon is redelijk goed geschreven. 
Ik noem het 'redelijk', omdat ik deze achthoek niet
kon haken zonder de foto's te bestuderen.

Ik ben misschien een beetje flauw; ik vind dat je
iets zou moeten kunnen haken vanaf alléén de geschreven
instructies. Van de andere kant; Tinna heeft ontzettend haar
best gedaan en zelfs videoinstructies gemaakt.
Eigenwijze ikke heeft die wel niet bekeken, maar
ze zijn er dus wel!

Maar dan de vraag waar ik mee startte;
'wel of geen feestje?' oftewel 'wel of geen Fiësta deken haken?'

Ik ben er nog niet uit.
Helaas heb ik de restanten garen die ik in de kast heb liggen
nodig voor het afmaken van mijn Washburn deken.
De Washburn is een beetje een 'jaren-project' aan 
het worden, maar toch wil ik hem graag afmaken.

Dat zou dus betekenen dat ik garen zou moeten kopen.
Super gaaf, want dan kan ik precies de kleuren kopen
die ik wil, maar ook weer een investering...

En ik had nog geen dekens in huis... whahahahaaa!

Hmmm.... ik denk er nog even over.
Ik hoor graag wat jullie zouden doen in mijn
schoenen (op het moment pantoffels)!

Lieve groetjes,

Sandra






10 opmerkingen:

  1. Moeilijk, moeilijk, ik ben op dit moment allemaal dingen aan het afmaken, is echt heerlijk om te doen :-) Dus mijn advies is om je Washburn deken af te maken. Ik heb op de link geklikt en ik dacht o, ja dat is die hele mooie en kleurige deken! Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten hoor ;) Wie weet als je deken af is en de achthoek deken zit nog steeds in je hoofd, tja dan krijg je toch echt wel een feestje ;))
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, ik denk bij mezelf: heerlijk om met iets nieuws te beginnen. Zo kun je je werk lekker afwisselen en ach, een deken erbij is toch heerlijk?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tsja, het is wel heel mooi... Ik zou de andere deken eerst afmaken (maar ja, ik heb het liefst 1, hoogstens 2 projecten tegelijk) en dan merk je zelf wel of je het (nogsteeds) wil of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op zich vind ik het best kunnen, een aantal projecten tegelijk. Toch heb ik zelf op dit moment ook wat moeite met nog meer garen kopen. Hoewel... helemaal verliefd op de Rozeta, dus ik heb een aanzienlijk bedrag uitgegeven aan garen, mijn eigen keuze en ik word zo blij van dat project! Kortom: wat zegt je buik? Of je hart?
    Succes met de keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Persoonlijk zou ik kiezen voor het afmaken van de Washburn, die vind ik erg leuk om te zien. Het patroon wat je nu hebt gemaakt vind ik op zich wel mooi, maar een hele deken met dit soort patroontjes, wordt dat niet erg druk? Ik kan niet in je portemonnee kijken, met de dure tijd van het jaar voor de boeg zou ik opnieuw kiezen voor eerst afmaken. Vieren jullie Sint of Kerst met cadeautjes? Misschien garens vragen of een bon van de leuke wolwinkel? Kun je ze beiden maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sandra als je het mij vraagt ,niet doen wordt erg druk met al die kleurtjes maar ja wie ben ik omje advies te geven haha
    Veel sterkte met JE keuze fijne zondag nog
    Gr j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tuurlijk garen kopen en met de restanten fiesta vieren..... mijn idee lol
    groet van Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, luister nóóóit naar mij! Ik zet even mijn mond op slot en pak gauw de stofzuiger om mijn ‘ingehouden reactie’-gestuiterd de kop in te drukken 😆

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo herkenbaar dit.... En toen kocht ik ineens garen voor de sweetpeablanket.... Ik kon er niets aan doen....Dusse doen zou ik zeggen hij gaat toch niet meer uit je hoofd....XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.