donderdag 29 oktober 2020

Bosbaden

Eigenlijk zouden we deze week in een hotelletje
aan de Zeeuwse kust verblijven.
En eigenlijk... was dit een vakantie die we al
in april gemaakt zouden hebben.

Dat ellendige C-dingetje zette een streep door april;
de hotels moesten dicht.
Deze week hadden we kunnen gaan, maar eerlijk gezegd 
zagen wij het (met alle C-beperkingen) niet zitten.

Het hotel had alle begrip; we konden annuleren en 
hebben een tegoedbon gekregen voor de aanbetaling; fijn!

Manlief heeft de week vrij gewoon aangehouden.
Omdat ik nét begonnen ben met mijn parttime baan 
in het ziekenhuis, ben ik toch gaan werken.
Zo'n verlofkaart die start in de min, vind ik maar niets.
En bovendien is er genoeg te doen en veel te leren!

Maar... er was genoeg tijd over om samen de natuur in 
te gaan. Een beetje bosbaden in plaats van pootjebaden!


Wat is de natuur nu mooi!
Ik ben blij en dankbaar dat we een paar mooie 
wandelingen hebben kunnen maken, want
met de regen en wind verliezen steeds meer bomen 
hun kleurige tooi.

Guinness is lekker meegegaan.
Soms liep hij als een doldwaze puppy mee
en soms was hij niet vooruit te branden.
Dat had niets te maken met zijn gezondheid (gelukkig).
Nee; tussen die twee flaporen zetelt een eigengereid
terriër brein!

Soms lijkt het aan de ondergrond te liggen.
Een nat pad is bijvoorbeeld een no-go!
Soms ruikt het gewoon té lekker om door te lopen
(dat die mensen dat niet snappen!).

Op het einde van de dag leverde het
vaak dit soort gelukzalige plaatjes op;
een tevreden opgekruld hondje naast me
op de bank.


Enneh... zoals je ziet begint het op te schieten met
de rand om mijn Bloemenmandala deken!


De vraag voor mij is; zal ik hem na deze
rand nóg groter maken? En zo ja; hoe?
Maar dat zijn vragen voor (over)morgen.
Eerst die laatste toeren maar eens afhaken!

Lieve groetjes,

Sandra





9 opmerkingen:

  1. Heerlijk, samen aan de wandel! En ja, wat is het mooi, met de herfstkleuren!
    Nog succes met je nieuwe baan, veel werkplezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto van het bos, ik houd er zo van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk deze jaargetijde. Boswandelingen, ik kan er niet genoeg van krijgen ... zo mooi! Prachtige foto.
    Succes met je nieuwe job!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. forest is always beautiful, but in autumn it is magic place for me :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi, het verkleuren van de bladeren. Even dacht ik (of eigenlijk dacht ik niet na) dat het "gouden" gebladerte nog heel lang mijn uitzicht zou vormen maar opeens realiseerde ik mij dat er al erg veel kale tak zichtbaar wordt. Toch jammer. Nog maar even extra genieten dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het geregeld kon worden bij het hotel. Hopelijk kun je er volgend jaar “ gewoon” heen. Buiten zijn in een bos is nu heerlijk hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Herkenbaar, dat van de vakantieplannen... Wij zouden eind mei voor 3 weken weg (direct na examens van Dochterlief) maar dat kon uiteraard niet doorgaan. De hele zomer konden we niet ivm baanwissel van Manlief. De plannen voor de herfstvakantie zijn 3x gewijzigd maar gelukkig konden we toen alsnog een weekje weg in eigen land, al voelde het wel wat vreemd omdat tijdens die week juist weer strengere maatregelen werden afgekondigd... Gelukkig hadden we een huisje voor onszelf met keuken en konden we buiten de natuur in.
    Ik ben zo benieuwd naar je bloemen mandala deken! Wat ligt Guinness daar lief te snurken (?) op de achtergrond. En: heel veel succes met he nieuwe job!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, er valt vanalles in het water nu helaas voor veel mensen. Maar je hebt een prachtig alternatief gevonden, bosbaden, wat een heerlijk woord! Heerlijk om nu tussen al die mooie kleuren buiten in het najaarszonnetje nog wat rond te kijken en te wandelen. Heel benieuwd hoe het verloop van je bloemenmandala verder gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zio mooi als het is in het bos.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.