maandag 8 februari 2021

De Montana deken; halverwege!

 De Montana deken voor mijn zusje is op de helft.
Ik merk dat het iets langzamer gaat dan in het begin,
maar dat is (bij mij in ieder geval) normaal!
😂

Op deze foto ziet hij er niet zo groot uit,
maar de breedte is 1.60 m en de hoogte is nu ca. 1.00 m!


Nu zeg ik wel 'op de helft', maar dat klopt niet helemaal.
De rand zal nog wel een 'dingetje' worden.

Voor het eerst in mijn 'haakcarrière' ga ik een dubbele rand haken die je 
als het ware om de draadjes heen slaat, want het blijven geen franjes.
Heeft iemand van jullie dit al een keer gedaan?

Hij wordt wel heel mooi, al zeg ik het zelf whahaha!
😆

Lieve groetjes,

Sandra





11 opmerkingen:

  1. Wauw, lijkt wel geweven!
    Dat gaat weer een super mooie deken worden, jij zegt pas, maar je kunt ook zeggen 'al' op de helft ;) Ik heb geen ervaring met het haken van een dubbele rand, ik hoop dat iemand anders je een goede tip kan geven.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie deken wordt dit. En de kleuren vind ik ook prachtig. Ik kan je ook niet helpen. Mijn haakwerkjes bestaan uit granny squares, dat is lekker simpel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je deken wordt prachtig. Ik heb laatst geëxperimenteerd met een dubbele rand omdat me dat mooi leek. De meerderingen in de hoeken heb ik nadat ik de rand groot genoeg vond eenvoudig in de volgende toeren weer geminderd. Dan 1 toer extra zodat ik de rand royaal kon vastnaaien. Dit is wel een heel simpele benadering, maar voor mij voldoende. Het resultaat zag er mooi uit. Ook had ik nog de toer die omgeslagen wordt in een andere kleur gehaakt. Die kwam dan precies op de uiterste rand. Maar er zal echt wel een betere manier zijn in haakland. Toch was het leuk om uit te proberen.
    Veel succes verder, Tineke Uit Oostenrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow wat een mooi patroon lijkt idd wel geweven

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, zo'n rand heb ik nooit gedaan... ook nog nooit van gehoord, dus ik volg het met belangstelling. Ik vind het een keimooie deken en niet alleen het patroon, maar ook de kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is echt héél mooi, lijkt inderdaad net geweven. Benieuwd hoe de boord zal zijn.
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig wordt de deken, echt een kunstwerkje. Mooie kleuren ook, lijkt net geweven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, die deken gaat echt prachtig worden! Heel andere look dan overig haakwerk. En wat een uitdaging gaat de rand worden, maar het klinkt wel heel slim om zo de draadjes weg te werken! Heel veel succes

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.