zaterdag 11 juni 2022

Not so happy stones

 Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Met veel plezier heb ik deze happy stones/zwerfsteentjes
beschilderd. Na het vernissen zagen ze er prachtig uit.


Alleen... 
Alle laagjes kon ik er zó weer af krabben...


Daar werd ik niet vrolijk van...
😥

Wat zou de oorzaak zijn?
Ik had de steentjes gewassen/geborsteld met St.Marc, 
dus goed ontvet. Ja, ik had nóg langer kunnen wachten,
maar elk laagje was goed droog voordat ik het volgende
aan heb gebracht.

Ik heb het op Facebook in de Kei Tof Makers-groep gegooid.

Ik/wij denken dat deze steentjes niet geschikt zijn.
Het zijn decoratie-/aquarium stenen die ik bij
de bouwmarkt gekocht heb. Heel glad. Ondanks
de St. Marc bleef er een soort residu op zitten.
Waarschijnlijk hecht daarom de verf/gesso/vernis niet goed.

Manlief kwam met een logische verklaring: 'Je wil geen algen
op de stenen in je aquarium, dus misschien zijn ze speciaal
behandeld?'

Wat het ook was; het zijn 'not so happy stones'  in plaats
van 'happy stones' en ze zullen dus ook niet gaan zwerven.

Twee steentjes heb ik gehouden; de rest heb ik weer schoon
gemaakt en hun originele functie gegeven; decoratiesteen!

Balen, maar een les geleerd.
Inmiddels heb ik bij de geweldige internetwinkel
'Schatmakertjes' mooie santorini steentjes besteld én
ik heb tijdens het wandelen wat geschikte steentjes die op het
pad lagen meegenomen, dus ik kan weer (vrolijk) verder.
😄

Lieve groetjes,

Sandra 






9 opmerkingen:

  1. Dat is wèl heel jammer! Maar ik snap ook dat je wilde weten hoe het kwam...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat balen maar goed om te onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer van het werk. Ik dacht ook eigenlijk dat het de bedoeling was om dit met gewoon gevonden steentjes te doen. Maar jij wilde natuurlijk super mooie steentjes gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan allebei😉 In de praktijk valt het niet mee om goede, gladde stenen te vinden. En ik vind het niet (altijd) passen om ze uit natuurgebieden mee te nemen. Kopen is dan een oplossing. Sommige tuincentra bieden rivierkeien aan die je per stuk uit kunt zoeken. Alleen heb ik bij ons in de buurt nog geen verkooppunt gevonden.

      Verwijderen
  4. Dat is echt balen, als je zo je energie erin steekt om een mooie steen te creëren en dan komt de verf los! Gelukkig vond je al een website en wat stenen op je weg, hopelijk volgende keer beter! We kijken uit naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh, dat is balen zeg!! Ik heb hier ook een potje decoratie stenen staan (inderdaad erg glad) en zal die dus niet aanbieden om te gebruiken voor schilderen... Het leek zo mooi, maar ze zijn dan vast behandeld met het 1 en ander... Succes als je verder gaat met andere stenen. Het zijn sowieso kleine juweeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer zeg, ze zien/zagen er zo mooi uit. Wat kun jij goed tekenen zeg. Nog een van je talenten! Fijn dat je nieuwe stenen besteld/en gevonden hebt want volgens mij heb je er schik in. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat waren ze mooi! Els (DDFZ)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.