maandag 15 september 2014

Wandelen in Jasmund NP



Zondag 14 september 2014

Een beetje regen mag de pret niet drukken. Maar wat als het hoost? Correctie; wat als het onweert? Da’s andere koek. En het onweert uren lang. Het komt, het gaat en komt weer terug. ‘Kriebelkriebelsjaal’  nummer 2 wordt afgehaakt en er wordt gelezen…

Om 12.30 uur wordt het lichter, al regent het nog steeds. Manlief is niet meer te houden. Guinness slaat zijn poten over zijn ogen (Guinness haat regen/nat worden). Finnegan neemt zijn warme, droge positie in in het bovenste vakje van mijn rugzak.
We gaan op weg!

Guinness loopt als het ware op het puntje van zijn nageltjes over de zompige bosgrond.
Maar wat zijn dat??? Padden?? Kikkers??? Ik denk dat het kikkers zijn, maar mijn paddenkennis gaat niet verder dan sprookjes (je weet wel; dik, wratten). Hoe dan ook, de bosgrond lijkt te leven. Bij elke stap springt er wel een kikker weg. Guinness is gefascineerd en opgewonden; de bruingroene wezentjes springen links en rechts om hem heen.


Het wordt droog. De regen maakt plaats voor mist. 
De stammen van de beuken glanzen in het zachte licht. 



Finnegan steekt zijn neus in de wind en springt uit de rugzak; zijn neus heeft al geroken wat wij enkele minuten later zien; de zee. 


En hoe! De magnifieke krijtkust van Jasmund, met daarop het dichte beukenbos, laat zich in volle glorie aan ons zien.




De wandeling van vandaag schrijven we in gedachten bij op ons lijstje 
‘mooiste wandelingen ooit gemaakt’ J J J

Maandag 15 september 2014

Heel erg… We zitten op Rügen, genoeg andere dingen te zien, maar… We kiezen ervoor om nog een keer naar de krijtkust te lopen. Verslaafd! Niet precies dezelfde wandeling, maar de mooiste plekjes van gisteren, bezoeken we nog een keer.
Hieronder een aantal foto’s van vandaag.




En het is mijn lieve man zelfs gelukt zo’n kikkertje op de foto te zetten! En? Wat denken jullie? Kikker? Of toch pad? 


Finnegan ruikt de stal, eh... het hotel!


Het zal toch niet hè...


 Sorry Finny, geen Apfelstrudel. 
Maar dit lekkers vond hij ook geen straf!



Hartelijke vakantiegroetjes,
John, Sandra, Guinness & Finnegan


7 opmerkingen:

  1. Ik geniet van je foto's! Adembenemend mooi! En volgens mij zijn het kikkers!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whahawwwwww!!!! Supergeweldigst schoon daar... fotootjes al even goed geweldigst schoon! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Finnegan op trektocht met zijn rugzakje, hoe lief :-) ! Ik moet zeggen, Finnegan is enorm fotogeniek :-) !
    En Guinness was zijn natte pootjes waarschijnlijk snel vergeten toen de grond begon te bewegen van de kikkers/padden (ik zou het dus ook niet weten welk van de twee het exemplaartje op de foto is...). Vroeger hadden wij een beagle die in het bos niks leuker vond als achter de kikkers aan te huppelen (en opeten, ahum... Tsja, wij eten ook kikkerbilletjes...)...
    Het is daar een prachtstreek. Kan geloven dat je verschillende keren op dezelfde plaatsen gaat wandelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat prachtig! Ik wilde toch dat ik ze hier ook wat meer aan het wandelen kreeg!
    Gaaf om steeds de kikkers (of toch padden?) weg te zien springen, de natuur is daar prachtig.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh zo mooi die krijtrotsen!Ik was er in Frankrijk en in Engeland ook helemaal weg van,zo indrukwekkend mooi!En wat een leuke avonturen beleefd Finnegan toch!Je foto's daar zit ik gewoon echt bij te kwijlen,ha,ha.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.