zaterdag 25 januari 2020

Copenhagen Cardigan | Tadaa!

Iets meer dan een maand geleden voltooide ik de patroontest 
van de 'Copenhagen Cardigan' voor Lilla Björn Crochet.

Super leuk om te doen, zeker omdat het deze keer een
'raglan' patroon was. 'Raglan' is de naam van een bepaalde
manier waarop je mouwen in een kledingstuk zet.
De schuine naad van oksel naar neklijn is zeg maar
het 'handelsmerk' van de raglan.

Ik vind dat het Tatsiana weer gelukt is om een
meesterwerkje te creëren.

Hieronder de foto's van mijn vest!


Met dank aan Manlief voor de foto's!


Het was een zonnige dag, maar er stond ook
een bitterkoude wind en dat zie je op sommige 
foto's terug in mijn gezicht
😉


Grappige anekdote over de kleur van het vest;
ik was er zeker van dat de kleur 'Dallas' van
Scheepjes Metropolis eh... blauw was.

Je kunt je voorstellen dat ik even schrok toen ik 
het bestelde pakket open maakte!
Achteraf ben ik blij met deze paars-blauwe tint.
Hij is prima met (o.a.) jeans te combineren.


Dit vest wordt van boven naar beneden gehaakt.
De raglannaad is eigenlijk 'vals'.
Die naad is namelijk geen echte naad, maar een kleine, ingehaakte kabel.
De mouwen hoef je er dus niet achteraf in te naaien.

Het patroon is zéér goed beschreven en door het 
kantwerk en de kabel aan de voorzijde, zijn de 
toeren erg afwisselend en allesbehalve saai.

Op mijn Ravelry pagina zal ik wat meer details zetten.


Fijn weekend!
Lieve groetjes,

Sandra





16 opmerkingen:

  1. Echt super mooi maar of dat nu weer zo gemakkelijk is als jij laat uitschijnen, betwijfel ik sterk. Ik vrees dat ik er me toch niet aan ga wagen. Tenzij ik de uitleg op Ravelry snap en dan misschien... heel misschien. De kleur staat jou perfect. Knappe madame zunne! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staat het vest je goed ondanks de kou,echt mooi succes met dragen fijn weekend gr.j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig vest en mooie foto's! Ja, ik houd wel van paars! Erg mooi. Maar 't is inderdaad vaak heel moeilijk inschatten hoe een kleur er in 't echt uit zal zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleur, prachtige maakster en model!
    Knap hoor
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kleur staat je ontzettend goed, prachtig gedaan! Grts Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig patroon. Je zou haast denken dat het gebreid is. Mooie kleur ook. Geslaagde vergissing. Leuk dat je mocht proefhaken. Een mooie aanvulling op je garderobe.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig vest. De kleur staat je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer een heel mooi kledingstuk :)
    De kleur staat je prima, mooie foto's :)
    Je ziet inderdaad wel aan je gezicht dat het fris is, maar soms moet je een beetje afzien voor een mooie foto ;)
    Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow...Sandra! Dit is een beauty van een vest. En wat staat de kleur je ook leuk... Complimenten voor de mooie foto's die je man maakte...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, supermooi vest! Zowel model, als kleur, als uitvoering, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh gehaakt ik dacht toch eerst gebreid maar heel mooi en wat staat hij je goed een plaatje weer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik had het patroon al voorbij zien komen, jouw versie is ook super mooi. Lijkt me een heerlijk draagbaar vest.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig Sandra, en ja deze kleur staat je erg mooi, zeker ook mooie foto's die je manneke
    gemaakt heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh oh oh wat maakt zij toch mooie patronen (en jij dus mooie kledingstukken)! Dit is ook weer prachtig, mooi gehaakt, mooie kleur en mooie foto's. Wat zal Tatsiana blij zijn met jou als testhaakster. En hopelijk ben jij net zo blij met het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige vest, hele mooie en leuke foto's en de kleur staat je super!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.