maandag 3 februari 2020

Segue Socks | Tadaa!

Een tijdje geleden haakte ik 1 sok van het
'Segue' sokkenpatroon van Addydae.

Een tweede oranje sok is er nooit gekomen,
maar wel een paar voor Manlief, kijk maar:


De versie met twee kleuren vind ik leuker dan
de effen versie, maar dat is persoonlijk.

Dit paar haakte ik met naald 3,5 van sokkenwol van Durable:
2 bollen Durable Norwool, kleur 004 (lichtgrijs) en
1 bol Durable Norwool, kleur M461 (grijs/groen gemêleerd).


Deze sokken heb ik keurig op maat kunnen haken.


Guinness zet er een pootje bij, maar
voor hondenvoetjes is het patroon niet geschikt
😁

Ik haakte allebei de sokken nagenoeg tegelijk;
eerst de teen van de ene, toen de teen van de
andere en vervolgens elke keer een paar
toeren per sok met lichtgrijs.

Omdat ik van het gemêleerde garen maar 1 bol had,
moest ik de hakken één voor één helemaal afhaken.

Het fijne is, dat het patroon zo lekker in je
hoofd zit en je eigenlijk best wel snel klaar bent.
En ze zijn precies hetzelfde!
👍

Fijn patroon, fijne sokken.
Eén nadeel; ik vind ze vanaf de enkel naar boven
een beetje te recht.

Op mijn foto's in deze post zie je dat niet zo
goed, maar op de foto's bij het patroon
op Ravelry wel. Iets om rekening mee te houden.

Zo... nu dit projectje af is, mag ik lekker haken 
aan mijn Kaleidoscope deken!
💫

Lieve groetjes,

Sandra





9 opmerkingen:

  1. Knap hoor, dat je sokken kunt haken. En het is zeker leuk dat je twee kleuren hebt gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit.
    Ik kan me er iets bij voorstellen dat de sok bij het been niet goed aansluit, jammer is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn een paar stoere sokkenvoeten! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zien er alvast super mooi gehaakt uit! En ja, vind 2 kleuren ook veel leuker. Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie sokken en gehaakt kijk zover ben ik nog nooit gekomen ik doe alleen de gebreide versie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat is heel slim om de sokken samen op te haken! Ze zitten als gegoten, zo te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zien er mooi én lekker warm uit :)
    Veel plezier met je deken, ik ben nu al super benieuwd :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgens mij ben jij toch wel een top artiest met de haaknaald!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.