woensdag 19 februari 2020

Kaleidoscope CAL | Zin in pizza?

Het is me gelukt; de 36 vierkantjes zijn af!
En zelfs alle draadjes zijn afgehecht, yeah!

En dus mocht ik door naar deel 2 van de CAL;
driehoekjes haken. 


En zitten veel driehoekjes in de Kaleidoscope deken.
Gelukkig kan ik zeggen dat deze driehoekjes
wat sneller te haken zijn. 

Daarentegen moeten er wel meer draadjes afgehecht worden, jakkie...

Ik denk dat jullie mijn associatie met pizza wel snappen?
🍕


Op dit moment
hebben we het druk met mantelzorgen.

Ik ben een (soms overgevoelige) voeler en krijg veel meer 
 mee dan dat wat uitgesproken wordt.

Dat is een kracht (als ik het 'over' weg kan laten),
maar het betekent ook dat ik tijd nodig heb
om alles in mijn hoofd een plaatsje te geven.

En dan komt er nóg een 'over'-gevaar om de hoek
kijken; over-denken. Kauwen, herkauwen... 
misschien herken je het wel.

Om terug te komen op het haken;
ik krijg nu dus geen patroon meer uit mijn 
hoofd geleerd. Daar waar ik normaal al lang
blindelings een driehoekje had gehaakt,
is mijn hoofd nu in staking.
Grappig hoe dat werkt.

Het is natuurlijk ook een graadmeter;
ik moet op mezelf passen.
Op tijd grenzen stellen en gas terug nemen.
En vooral; bij meZelf blijven.

Passen jullie ook goed op jeZelf? 
Er is er maar één zoals jij!
💖

“Just be yourself. Let people see the real, imperfect, 
flawed, quirky, weird, beautiful, magical person that your are.”
~ Mandy Hale


Lieve groetjes,

Sandra






12 opmerkingen:

  1. Leuk die associatie met pizza! Je caleidoscoopdeken is prachtig hoor! Let je op met mantelzorgen??? Ik deed het 4 jaar voor mijn man, maar na zijn overlijden 1 jaar en 8 maand terug ben ik nog steeds niet volledig gerecupereerd, dus let op!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja hoor herkauwen en overdenken tot in het eindeloze. Af en toe een pas op de plaats is dan belangrijk. Succes! met het haken en lief zijn voor jezelf.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik snap je helemaal soms een stapje terug doen om door te kunnen.
    Aan jezelf denken is ook belangrijk maar schiet er hier toch echt bij in. Al hoewel, als ik het niet vol hou, dan is de ramp niet te overzien.
    dus toch op tijd opas op de plaats. Sterkte en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zet jij maar fijn een stapje terug en goed op jezelf passen. Goed van je dat je dit zelf op tijd beseft. Een goede verdedigingsreflex! Alvast een dikke knuffel voor al je zorgen. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sandra pas goed op jezelf heel belangrijk hoe vervelend de situatie ook is,zelf ondervonden sterkte gr j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik weet wel wat je bedoelt... Het is iets moois, maar tegelijk een valkuil... Geef uit handen wat kan, Sandra!
    Ik wist het wel hoor dat je die vierkanten af zou maken! En de pizzastukjes zien er leuk uit...Komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig dat de patronen niet in je hoofd worden toegelaten, anders komt er explosiegevaar ;-)
    Ik zie de pizzastukjes :-p, lukt kennelijk ook prima als je ze niet uit je hoofd kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi, inderdaad kleine pizzapuntjes zo! En het geeft niks dat het patroontje niet automatisch uit je hoofd komt rollen na 1 of 2 keer haken. Dat hoofd zit dus al vol genoeg met al het andere wat er in zit. Doe maar kalm aan (waar nodig), vergeet je me-time niet!
    Groetjes en succes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mantelzorg, dat is niet niks! Ik weet er alles van. Ook dat als je mantelzorg geeft dat je dan juist heel goed voor jezelf moet zorgen om zorg te kunnen blijven geven!! Je 'pizzapuntjes' zijn super. Ik blijf het knap vinden, want het ziet er heel moeilijk uit. Ik herken dat wel hoor, dat je iets een paar keer moet lezen en dan nog blijft het soms moeilijk ;) dan ga ik er maar van uit dat mijn computertje te vol is! Hierboven lees ik me-time maar dat schiet er wel eens bij in, misschien vind ik daarom handwerken zo fijn. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige pizzapunten. Ze zien er (haast) werkelijk verrukkelijk uit. Ik schrik van je opmerking dat je geen patroon meer uit je hoofd geleerd krijgt. Kijk je alsjeblieft uit dat het niet chronisch wordt lieve Sandra want geloof me, dat kan. Dus gas terug, pas goed op jezelf en zorg er eventueel voor dat je man weet wanneer hij even op jouw rem moet trappen (en laat dat dan ook toe ;) Liefs en hou je taai!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.