zaterdag 4 januari 2020

Vrolijk Tasje | Tadaa!

Een vrolijk tasje voor een vrolijk meisje,
alleen geen project om vrolijk van te worden.
Behalve nu het klaar is.
Nu ben ik een stuk vrolijker!
😄


In november was er een nichtje jarig
Mijn schoonmama had een leuk
haakpakketje gezien voor een habbekrats
bij het bekende Rookworsten Warenhuis.

'Zou dat wat zijn voor het nichtje?' vroeg ze aan mij. 
'Ach... voor 2 euro, daar kun je geen bult
aan vallen' dacht ik. De optimist.

'Als ze het zelf niet kan haken,
dan help ik haar.
En in het 'ergste' geval, haak ik het 
gewoon voor het nichtje.'

Dus schoonmama kocht het pakketje.

Kort na de verjaardag plande het enthousiaste
nichtje een haakles in bij Tante Sandra.
Hoe moeilijk kan het zijn?


Nou eh... Héél moeilijk!
Ik had verwacht (dom), dat het Rookworsten Warenhuis
beginners haakpakketjes zou verkopen.
Nee dus.

Nichtje en ik hebben er hartelijk om moeten lachen
en we hebben een super gezellige middag gehad.
We zijn maar koekjes gaan bakken.
Dat lijkt niet eens op een tasje haken,
maar is wel véél minder frustrerend, geloof me!


Dus Tante Sandra mocht aan de bak
of beter gezegd; aan de haak.
Het was (ik zei het eerder al) geen leuk project.

Goedkope acryl die piepte op mijn haaknaald.
Alles moest met dubbele draad gehaakt 
worden op een (vond ik) erg dun haaknaaldje.

Ik heb wel een dikkere haaknaald gepakt,
maar niet zo dik als comfortabel zou zijn,
want ik was bang dat ik te weinig garen zou hebben.

En zo waren er nog wel meer vijven en zessen.

Maar niet getreurd!
Het tasje is AF en eigenlijk best leuk geworden.

Wijze les: 'Bezint eer ge aan een Rookworsten
haakpakketje begint!'
😅 

Een magisch nieuw jaar gewenst!
💖

Lieve groetjes,

Sandra





13 opmerkingen:

  1. Ondanks alle minnen en maren is het wel een leuk tasje geworden. Ik zeg een dikke pluim voor tante Sandra :)
    Ook voor jou en je familie een heel magisch, gelukkig, creatief en vooral gezond jaar en speciaal voor jou ook zakelijk gezien een geweldig jaar!! Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, soms lijkt het makkelijk en blijkt het niet zo te zijn helaas. Maar al bij al heb je toch een superleuk tasje gehaakt!!! Ook je ezeltje vind ik superschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi dank je voor de tip. Ik was ook niet van plan iets van het rookworstenimperium te h(m)aken maar soms doe je toch een impulsaankoop. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. whahahaha geweldig omschreven maar wel een tof tasje
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh my goodness, ik dacht gelijk aan mijn nichtje die kwam met een boek voor beginners wilde haken leren bij haar tante, en het eerste project was een paard haken , het was een drama ook naar garen en heel onduidelijke beschrijving. Ik dacht dat het boek uit de blauw witte winkel kwam ook geen aanrader dus. Of het paard ooit afgekomen is weet ik niet . Het nichtje haakt inmiddels wel alles wat los en vast zit :))) Zelfs de roseta cal en ze heeft een beperking echt heel super knap van haar. Ik was dus wel een goede Juf :))))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het moet gezegd: Het eindresultaat is wel errug leuk. Maar het ziet er inderdaad niet uit als een beginnerstasje en piepende acryl... ah was het zo'n pakketje. Eind goed al goed. Lekkere koekjes, een prachtig tasje, een blij nichtje en een tevreden tante 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het resultaat mag er wel zijn, leuk! Is het hengsel gepunnikt? Ohh jij wordt ook 50 dit jaar, bijzonder! Wanneer ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk tasje, maar erg jammer dat het zo moeilijk was.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, dat zou je toch niet verwachten van zo'n setje. Het is maar heel gelukkig voor nichtje dat tante Sandra zo'n handige tante is!
    Maar ik vind het wel heel vrolijk geworden...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. :-) Wat is een rookworstenwarenhuis? Maar het is een leuk tasje geworden. Hopelijk piept het nu niet meer want de muisjes schrikken zich anders een hoedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er wel leuk uit. Je hebt in ieder geval eer van je werk. En de koekjes zullen vast erg lekker zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.