dinsdag 1 september 2020

Weekje Harz & vakantiehaaksels

 Vakantie in de Covid-19 tijd is toch nét wat anders. 
Ik weet niet hoe jullie erin staan, maar ik ben misschien
nog wel dankbaarder dan normaal dat we überhaupt op
vakantie konden!

We zijn deze keer 'maar' een week weggeweest en naar
een voor ons vertrouwde plek in de Harz; Mandelholz.

We huurden daar een huisje dat nét achter het hotel staat;
alle voorzieningen bij de hand, maar (als het nodig mocht zijn)
konden we alles zelf doen. 

De drukte hebben we vermeden en we zijn voor de volle
100% voor het wandelen gegaan; heerlijk!

Natuurlijk was Guinness ook van de partij,
hieronder een 'zoekplaatje'.


Deze vakantie was een soort van verjongingskuur voor Guinness;
hij ging van ongeveer 4 km. per dag zelf wandelen en de
rest in het wagentje (DoggyRide, tegenwoordig 'Dutch Dog Designs'), 
naar ongeveer 10 km. per dag op eigen pootjes.
👍


We wandelden deze keer zo'n 100 km.,
verspreid over 5 dagen.

Wij vinden wandelen geweldig, maar het is soms moeilijk
uit te leggen (vooral aan mensen die er minder van
gecharmeerd zijn) wát er dan precies zo leuk aan is. 


Ik waag toch een poging.
😊


Ik vind het fijn om:

- De hele dag in de natuur te zijn.
- Een lichamelijke inspanning te leveren en te merken dat het elke dag 
gemakkelijker gaat (de spierpijn daargelaten).
- Met Manlief te filosoferen tijdens het wandelen 
(de meest mooie ideeën zijn tijdens het wandelen geboren).
- Gewoon stil te zijn.
- De natuur te observeren, te ruiken, aan te raken.

Lang verhaal kort; wandelen geeft ons energie!



Eenmaal terug in het huisje, moe maar voldaan,
werd de haakmotor opgestart!


Ik startte met het haken van 20 vierkantjes,
waarmee ik mijn dekentje (de Mandala with Sunny Flower & Border)
ga uitbreiden.

Eén vierkant haakte ik alvast helemaal af,
zie de foto hieronder:


Ook hebben Manlief en ik nog wat muizenavonturen 
vastgelegd, terwijl Guinness onze spullen bewaakte:


Over muizenavonturen gesproken;
Het Boek komt eraan!
Binnenkort kan ik jullie meer vertellen!


Lieve groetjes,

Sandra







10 opmerkingen:

  1. Heerlijk om te lezen en te zien.
    Dat wordt een hele mooie deken!
    Erg benieuwd naar het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sandra wat een mooie fotos en fijn dat guinness het zo goed doet en je deken wordt weer super zoals ook de muizenverhalen ben benieuwd zeker in boekvorm succes gr j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begrijp precies wat je zoveel plezier geeft aan het wandelen hoor. Wat fijn dat Guinness nu weer zoveel zelf kan lopen! Je deken gaat er vast heel leuk uit zien, ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wandelen is heel fijn, wij zijn net terug van een kleine wandeling, wel in een erg mooi gebied, bij Markelo.
    Je haakwerk ziet er veelbelovend uit.
    O, leuk, je eigen muizen-avonturen-boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja, ik tetter ook wat af tijdens het wandelen. Karel traint dan zijn benen én oren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja heerlijk, er even tussenuit is fijn, vooral in zo'n roerige tijd als het nu is. Helaas konden wij deze zomer niet weg, we hopen nu op de herfst. Lekker in NL of DL. En dan wandelen wij ook regelmatig, maar niet zoveel als jullie denk ik. Wij geocachen er dan bij, dat maakt het wandelen nog wat afwisselender (en met een doel, wel fijn met een dochter erbij). :)
    Ik ben zo benieuwd naar je boek over de muizenneefjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me ook helemaal vinden in jouw omschrijving van,
    Ik vind het fijn om: 5 x - en nog veel meer!!
    Vooral de energie die je ervan krijgt is heerlijk en de mooie dingen om je heen en nieuwe ontdekkingen.
    Super en dat tijdens de Covid-19 als je oplet kan er nog zo veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om even weg te kunnen. Het haakwerk wordt mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker hoor zo'n weekje weg naar een fijne omgeving. En dan lekker wandelen. Fysieke inspanning, mentale ontspanning. Wat goed dat Guinness ook zo mee gewandeld heeft. Ik miste de muizen als maar achter de schermen zijn ze druk in de weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.