woensdag 15 juli 2020

Mandala with Flower & Sunny Border | Tadaa!

Vorige week liet ik jullie mijn 'Mandala with Flower' zien.
Maar na het haken van de mandala, ben ik niet gestopt.

Ik werd geïnspireerd door één van de andere testhaaksters; 'Taemombo'
en haakte om de mandala de rand van de 'Sunny Border',
waardoor de mandala een vierkant werd:


In het patroon van de mandala worden 5 kleuren 
gebruikt, in de rand zijn er officieel 6 nodig.


Van Schachenmayr Soft & Easy color zijn er (op dit moment)
niet veel kleuren, maar er was wel een mooie indigo
blauw tint beschikbaar. 

Ik heb die kleur bewust aan
de buitenkant van de cirkel van de mandala gebruikt en
aan (bijna) aan de buitenkant van de rand.


Om de mandala te laten passen voor wat betreft het aantal
steken, haak je een paar extra rondes vasten, waarbij je 
normaal meerdert. Zodra je het juiste aantal steken hebt
bereikt, pik je het patroon van de Sunny Border op.

Ik heb me niet helemaal aan het kleurenschema gehouden,
maar de hoeken zo goed mogelijk laten matchen met de
mandala.


Hieronder een 'voor en na foto';


Ik heb op het moment teveel omhanden,
maar ik sluit niet uit dat dit werkstuk ooit uit gaat groeien
tot een volwaardige deken!


Mocht je meer willen weten; op mijn Ravelry pagina 
vind je wat meer details.

Fijne dag!

Lieve groetjes,

Sandra






9 opmerkingen:

  1. Echt een plaatje! Een ronde deken is niet praktisch, maar zo is hij "af", zeker met die prachtige indigo randjes. Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kan jij toch kunstig haken. Echt een artiest ben jij, zoveel talent en hoe mooi is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een beauty is dit! Zo kunstig gemaakt met dit haakwerk, echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, dat is ook weer mooi gedaan. En inderdaad, hem verwerken tot deken zou mooi zijn. Ik weet nooit zo goed wat ik met grote mandala's aan moet... en te kleine vierkanten ook niet hihi. Dat kleurtje blauw past er ook mooi bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook weer zo'n beauty. Wat ik mij wel afvroeg: wat ga je met zo'n cirkel doen maar toen werd het al een vierkant en zou het ook nog een deken kunnen worden. Dat laatste lijkt mij wel wat.
    Succes met je andere projecten.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die hommel op de laatste foto. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Sandra! Schitterende foto's trouwens!
    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.