vrijdag 10 juli 2020

Mandala with Flower | Tadaa!

Het is al weer even geleden dat de eerste
versie van het patroon van de 'Mandala with Flower'
uit kwam. Tatsiana van Lilla Björn Crochet wilde
het bestaande patroon verbeteren én er een 
uitbreiding aan toevoegen.

En... ik mocht dit mooie patroon testen!


Ik was vergeten hoe meditatief het kan zijn om
een mandala te haken.


Nu is dit niet bepaald patroon om gedachteloos
te haken, maar het maakt wél je hoofd leeg!


Het patroon is heel goed geschreven.
Op dit moment alleen in het Engels verkrijgbaar,
maar er zitten heel veel foto's bij die
je bij elke stap kunnen helpen.

De 'overlay crochet' techniek zorg voor een 
schitterende structuur:


Ik gebruikte deze keer een voor mij onbekend garen:
Schachenmayr (SMC) Soft & Easy Color (nld. 4)


De 'Color' variant heeft een beetje de uitstraling van
Scheepjes Stone Washed, maar is veel zachter.
De gehaakte mandala is echt heerlijk zacht en soepel. 

Het is een 100% acryl garen. Het haakt fijn,
maar heeft een beetje de neiging uit elkaar te vallen.
Het gaat te ver om te zeggen dat het splijt, maar 
het is wel iets om rekening mee te houden natuurlijk.
Ondanks mijn opmerking hierboven, ben ik 
fan geworden van dit garen!


Het patroon van deze prachtige mandala vind je hier.

Lieve groetjes,

Sandra






7 opmerkingen:

  1. Wat ie ie mooi zeg. En het lijkt me geen kleintje. Dus daar ben je wel even mee bezig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi patroon. Grappig hoe door de structuur het net is of er edelstenen in verwerkt zijn. Je bent weer een mooi kleedje rijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waaaw, echt een prachtstuk, heel mooi.
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.