donderdag 2 juli 2020

Je hebt van die dagen

Slecht geslapen vannacht.
Rond twee uur was ik klaarwakker.

Gelukkig geen 'piekerwakker'.
Het was meer 'stuiterwakker':
'Dit nog doen, dat nog doen, 
ooh dat zou ook leuk zijn, 
misschien moet ik dit zó aanpakken...'

Dadelijk word ik nog één van die schrijvers
die 's nachts haar boeken schrijft...
😱

Dan zou je denken dat je 's ochtends al die
energie van 's nachts gewoon oppakt en 
van start gaat. Eh... nou nee.

Het blijkt een dag te zijn dat alles raar loopt.

Guinness had geen zin om te wandelen,
dus ik heb hem 'de krant laten lezen'.
Oftewel; snuffelen totdat ie niet meer wil en 
dan naar het volgende interessante plekje.

Ik had zijn lijn laten vieren en stond te dagdromen.
Fout! Twee donkere kraaloogjes kijken me aan,
pootje omhoog en... pssssssss... de lijn
werd gezegend door Meneertje Koekepeertje.

Eenmaal thuis een krentenbol besmeerd
met roomboter en royaal bestrooid met
kaneelsuiker. Bordje mee naar boven en aan de slag.

Oh. Inkt op.
Drie keer raden welke kleur op was?


OK. Inkt is vervangen, printen maar!
Dat had je gedacht. Printertje zegt;
'Oeps, geel is toch óók op, Ik wil ook geeeel!'
  
Gelukkig had ik genoeg geleerd van het eenhoorn-roze
fiasco, dus er kwam geen piepkuiken-geel achteraan.
Printertje staat te snorren.

Ik leun achterover, neem voldaan een hap van 
mijn krentenbol en... de hele vloer ligt onder de suiker...

Van een mierzoet kleurtje naar een mierzoet vloertje,
zullen we maar zeggen.
😝

Ik kan er wel mee lachen hoor,
maar laten we het erop houden dat ik vandaag
maar niet meedoe aan de loterij.
😄😄😄

Fijne dag allemaal!

Lieve groetjes,

Sandra






7 opmerkingen:

  1. O, jeetje, dat had je 's nachts niet kunnen bedenken. Een dag met een gaatje noemen we dat hier. Allerlei zotte dingen die gebeuren. Dus een dag om geen gekke dingen aan te pakken, want met de gewone dingen wordt het al gek genoeg.
    Leg een notitieboekje en potlood naast je bed om al die goede ideeën even op te schrijven. Daarna kun je gewoon weer verder slapen.

    Groetjes en fijne, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het tij moet eens keren dus wie weet... toch maar meedoen met die loterij? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tsja, zulke dagen... zou er een heel grote gum voor bestaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, een dag vol tegenslag maar wel met een lach.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is jammer want je had hem vast gewonnen 😁

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.