vrijdag 3 juli 2020

Zalige Zoetigheid

Eigenlijk heb ik een hekel aan pasteltinten,
maar toch vind ik dit een prachtig kleurenpalet:


Deze Zalige Zoetigheid is zojuist bezorgd door de Postmeneer
en wordt door mij omgetoverd tot een deken.

Ik gebruik daarvoor een nieuw toverstokje:


😄

Ik haak eigenlijk alles met Clover Amour, maar als 
het om ergonomie gaat, probeer ik graag iets uit.
En in dit geval betekende het ook het verschil tussen
wel of geen verzendkosten betalen, dus win-win!
Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen met
deze Tulip!

En de deken? Die is voor het jongste nichtje
uit het gezin van de jongste broer van Manlief.
De andere dames kregen allebei al een deken;
zie hier en hier
Hoezo hele verschillende karaktertjes😉

Eerder deze week had ik een allerschattigst
telefoongesprek met dit lieve meisje dat gek is
op eenhoorns en stelde haar de vraag: "Wat voor 
een deken zal Tante Sandra voor jou haken?"

Haar antwoord; een ripple deken 
in pastel regenboogkleuren en wit, 
met bloemen in de hoeken en franjes.

Duidelijk!
🌈

Erg grappig, want Tante Sandra had allerlei
gecompliceerde patronen in gedachten. 

Bijvoorbeeld de "Flower of Life" van Mark Roseboom
of de "Soulstorm Blanket" van Martin Up North.
Maar nichtje weet precies wat ik nodig heb;
een heerlijk gedachteloos, 
eenvoudig en toch mooi project! 

En... in tegenstelling tot zo ongeveer alles
wat ik nu op mijn haaknaald heb... is dit niet
geheim, dus ik deel graag mijn vorderingen met jullie!

Een heerlijk weekend gewenst!

Lieve groetjes,

Sandra




PS: De oplettende kijker heeft gezien dat...
ik de roze inkt al van mijn handen af heb kunnen wassen, jippie!





9 opmerkingen:

  1. Ik vind dat heerlijk een verstand op nul werkje. Alhoewel er hier nu ook eentje al maanden stilligt. Iets voor de volgende vakantie als die vakantie er tenminste ooit nog van komt. Dat gaat een mooi dekentje worden voor een van roze houdend meisje. Die flower of life is ook geweldig maar voor mij weer te ingewikkeld vrees ik. Daar doe ik dan jaaaaaaaaren over. Veel succes en alvast een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het wel leuke kleurtjes om mee te haken, al zou ik ze ook niet in mijn eigen deken willen hebben.
    Gaaf dat je nichtje zò precies weet wat ze wil!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat de nichtjes zo verschillend zijn que karakter en smaak. Dat houdt het voor tante Sandra ook leuk. Jouw nichtje voelt goed aan waar haar tante behoefte aan heeft en ze weet goed wat zijzelf mooi vindt.

    Veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pastelkleuren zijn ook zeker niet mijn favoriet, maar ik kan me wel voorstellen dat het zo een mooie zoete deken wordt voor je nichtje. Leuk dat ze zo goed weet hoe ze het hebben wil! En heerlijk door te haken zonder moeilijk doen, da's ook wel fijn :) Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kleuren. Dat wordt een hele leuke deken. De dekentjes die je al maakte zijn inderdaad heel anders, maar dat houdt de lol erin toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb ook al 3 dekentjes gehaakt voor drie nichtjes, nummer 4 is halfweg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat boffen ze met jou als tante! Er rolt vast wel vaker wat van je haaknaald. Ook dit wordt weer een prachtig exemplaar. Hier in de woning hangt een sprei die mijn oma (voor zichzelf) gehaakt heeft over een stoel. Ik zie hem nog op haar bed liggen. Het zijn zulke fijne geschiedenisstukken voor later. Maar voorlopig natuurlijk geschiedenis maken op bed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vind dekens haken ook altijd super leuk. Prachtige exemplaren die je reeds maakte. Ben wel benieuwd of je tevreden gaat zijn van Tulip. Zelf gebruik ik ook steeds de naalden van Clover Amour.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk, zo'n duidelijke bestelling! En wat geweldig, zo'n tante Sandra in de familie!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.