donderdag 31 december 2020

Waar ga jij 2020 mee uit?

 31 December 2020, de laatste dag van een roerig jaar.

Jammer genoeg kunnen we niet net vóór de drempel van
2021 al onze zorgen en problemen achterlaten als een 
oude jas, vol met gaten en kale plekken.

Ik ben ervan overtuigd dat niets meer wordt zoals het was.
Sterker nog; ik hóóp dat niets meer wordt zoals het was:

Knuffels worden nooit meer vanzelfsprekend, ze zijn héél bijzonder.
De mensen die het werk binnen onze maatschappij doen,
waar we altijd weinig aandacht aan schonken, zijn héél bijzonder.

Zo kan ik nog wel even doorgaan,
maar ik wil het niet te zwaar maken.

Mijn wens voor jullie is, dat je in 2021 stappen durft te
wagen op een nieuw pad. Met de kennis van 2020 
en alle jaren daarvóór in je rugzakje en met de steun van
en voor de mensen om je heen. 
Een pad op weg naar een betere wereld.

Zorg dat je je eigen verantwoordelijkheid 
blijft pakken, zoek oplossingen eerst binnen je zelf. 
Kijk wat je kunt doen in plaats van wat je niet kunt doen.

Zorg goed voor jezelf:
Beweeg zoveel mogelijk op een manier die bij je past.
Stop niet onnadenkend van alles in je mond.
Ben lief voor jezelf, je verdient het!

Laten we ons er bewust van zijn en blijven dat álles
wat we doen, impact heeft op de natuur en de mensen en 
dieren om ons heen. Oftewel; op de hele wereld.
Dat is geen last, maar iets positiefs!

Met alles dat je doet óf nalaat, kun je de wereld een 
beetje mooier en beter maken. 
Een eenvoudige manier om superheld te zijn zonder cape.
Maar mét mag ook hoor!

***

Manlief, Guinness en ik maken er een rustige
jaarwisseling van. 

Waarschijnlijk haak ik nog een paar toeren verder aan
het project waarmee ik in 2021 nog wel even bezig ben:
de Montana deken van Tinna Thórudóttir Thorvaldsdóttir.


Het is een deken voor mijn zusje en haar gezin.
In 2021 zal ik jullie er meer van laten zien!

Een gezellige, rustige jaarwisseling gewenst,
veel liefs en tot in het nieuwe jaar!

Sandra


 



10 opmerkingen:

  1. Hoi Sandra voor jou en je man samen met guinness en hele fijne jaarwisseling
    Geniet van je deken haken, hij wordt schitterend je zus zal er blij mee zijn
    Tot 2021
    Gr j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tekst heb je ervan gemaakt hele fijne jaarwisseling liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie woorden! Jullie ook al het goeds voor 2021.
    En wat wordt dat een prachtige deken.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat 2021 iedereen een hoop moois gaat geven. Maar ik weet nu al zeker dat (het gezin van) je zusje wat moois gaat ontvangen! :) Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie blog en zo waar!
    Prachtig project, de deken voor je zusje.
    Voor jullie ook alle goeds, gezondheid en geluk in dit nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geschreven, voor jou wens ik ook al het goede, geluk en vooral gezondheid voor 2021!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geschreven Sandra, daar kan ik me bij aansluiten voor de start van 2021, ik hoop dat heel veel mensen zo kunnen/willen denken en doen, dat zou mooi zijn.
    Voor jullie ook al het goede, nieuwe uitdagingen, liefde, geluk maar vooral een goede gezondheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie tekst. Hopelijk was dit eens maar nooit meer. Wat een rotjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I would not say it better. Wish you Happy and safe New Year!
    P.S. Your blanket is outstanding! great work!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.