donderdag 13 november 2014

Crazy-Good Mat is finished!

Joehoe! Mijn 'Crazy-Good' Mat is klaar! Met een zere duim en vingertop van het afhechten van de halstarrige draadjes, zit ik hier blij dit blogpostje te tikken.

It's finished, my version of the 'Crazy-Good' Mat! My fingers still hurt from weaving in all those dreadful ends, but I'm happy!


Een ufo armer en een badmat rijker :-)


De taupe kleur laat zich niet makkelijk fotograferen, soms lijkt het wel chocoladebruin, maar dat is het echt niet.

The taupe color doesn't photograph well. Sometimes it looks like dark chocolate, but it isn't.

En daar is hij dan, mijn eerste 'ta-dah-foto' met blije voetjes! Altijd al willen maken (vraag me niet waarom, maar ik zit hier gewoon te grinniken en te gniffelen).

And here it is, my first 'ta-dah-picture', including my happy feet! Always wanted to make such a picture, don't ask me why, it just makes me giggle :-)


Ik vind hem mooi en ik ben er trots op, maar als ik het over kon doen... dan zou ik het anders doen. Ik vind hem nét iets te druk zo. Ik denk dat aaneengesloten kleurvlakken beter zouden zijn geweest.

Eén ding is zeker; het is een genot om hier je fris gewassen voetjes op te planten :-)

Groetjes,

Sandra


P.S.
Hier nog even wat details.
Garen; ca. 26 bollen Lana Grossa Cotton Mix 80 (80 m. looplengte per bol)
Haaknaald; 5,5
Afmetingen; ca. 61 x 110 cm.



26 opmerkingen:

  1. Hij is schitterend Sandra!!! Vol bewondering voor je doorzettingsvermogen, want dit is een errug bewerkelijk badmatje. Gelukkig kun je met je zere vingers nog wel tikken :-).
    Hele mooie kleuren zo samen, maar ik snap je gedachten over grotere kleurvlakken ook. Taupe en wit combineren altijd heel mooi, maar soms lijkt het nog mooier als de kleurvlakken groot zijn.
    Wel een matje waarvan je dus elke keer als je er op stapt weer blij wordt :-))))!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt wel :-))))
      Hij ligt nu trouwens naast het bed... Sentimentele ikke kan het nog niet over haar hart verkrijgen om 'm in de badkamer te leggen :-)) En daar ligt ie ook heel mooi ;-)
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
    2. Gelukkig naast je bed :-). Ik vond het ook al zonde om er steeds met natte voeten op te gaan staan; maar ja, OK, als dat jouw keuze was :-D. Zo wordt je lekker wakker.

      Verwijderen
  2. Een ufo armer ? Ik kan eventjes niet volgen... Heb ik iets gemist ? Is Finnegan ontvoerd geweest door aliens ?
    Wat een mooie mat is dit geworden - wanneer ik naar de foto's kijk, kan ik al bijna voélen hoe het voelt om met blote voeten daar op te staan.. Het ziet er zó lekker mals uit !! Prachtmat gewoon !!
    Ps - als je vindt dat de kleuren niet "kloppen" van je foto's, da's makkelijk op te lossen : koop een grijskaart (elke goede fotozaak heeft die, kost 2x niks), en wanneer je foto's maakt, fotografeer je die mee. Daarna kan je op pc je witbalans corrigeren met behulp van de foto vd grijskaart (dus zolang je fotografeert in hetzelfde licht, 1 x kaart fotograferen. Verander je de belichting, opnieuw kaart fotograferen...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihiiiii, een UnFinished Object :-)))) en nu dus een FO :-)))
      Dankjewel! x
      Goeie tip! Dankjewel! Weer wat geleerd! xxx

      Verwijderen
    2. Ahaaaa dat kende ik niet !!!
      Heb ik dus ook bijgeleerd ;-)... Samen worden wij twee nog superslim ;-) !

      Verwijderen
  3. Hij is geweldig! Echt super mooi! Komt denk ik ook weer op mij "to do" lijstje, we kunnen nog wel een badmat gebruiken. (ook een slaapkamer matje trouwens!)
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is gewoon in 1 woord PRACHTIG hoor!Die voetjes van jou boffen maar als ze op die mat plaats mogen nemen,ik denk dat maar weinig voetjes zo'n mooie badmat onder zich voelen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee joh, deze is gewoon supergeweldigstprachtigst! Echt zo schoon! Niks geen anders doen! En de kleuren zijn ook top! Gefeliciteerd hoor meiske!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze prachtige mat is een paar zere vingers meer dan waard. Het lijkt me een fikse haakklus en instopklus. Wat heb je voor garen gebruikt?
    De mat verdient een mooi plekje in huis. Naast je bed kun je er iedere keer als je uit bed stap lekker van genieten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!!
      Ik heb Lana Grossa Cotton Mix 80 gebruikt. Dat is een katoen/acryl garen. Bewust geen 100% katoen gebruikt, want dan wordt hij erg zwaar voor in de wasmachine :-)

      Verwijderen
  7. how very different and interesting! EK het dit so geniet om die woord halstarrig raak te lees, dis 'n lekker woord!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw deze is echt supermooi, hier mag je echt supertrots op zijn. X Chantal

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.