zondag 24 maart 2019

Rode linzensoep zonder haren :-)

Manlief en ik kijken graag naar kookprogramma's.
De 'Hairy Bikers' kwamen vaak voorbij, maar ik 
had nog nooit een recept van hen gebruikt.

Tot dit weekend!
Ken je dat? Ziek geweest, nog niet helemaal
100% in orde en een gigantische behoefte aan 
vers, kleurrijk, lekker eten dat niet teveel tijd 
in de keuken kost? Liefst een soepje?

Zoek niet verder! 
De Hairy Bikers hebben het ideale recept;
de 'Lentil and Bacon Soup'
oftewel rode linzensoep met spek.

Zonder haren. 
😆


Het recept vind je hier.

Nu staat er dat de soep in 20 minuten klaar is, 
maar daar moet je wel een beetje tijd bij optellen
voor het betere chop-chop-chop werk.

Reken op 30 tot 40 minuten, dan zit het wel snor
(hahaha, nog meer haar, maar nog steeds niet in de soep).

Nu zit er niet veel vlees in deze soep,
maar in het kader van minderen met vlees
heb ik wel nagedacht over vegetarische aanpassingen
in dit recept. 

De kippenbouillon kun je makkelijk vervangen
door groentebouillon, maar het spek is natuurlijk wat
anders. Je zou kunnen kiezen voor een garnering
met lente-ui en nootjes (licht gezouten pinda's of pijnboompitjes) 
en/of zelf croutons maken?

Smikkel ze!

Lieve groetjes,

Sandra



P.S. Ik kan ineens weer reageren op (jullie) blogs!
Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik aan mijn cookie-
instellingen had zitten rommelen, maar ik las 
in een reactie van Katrien op mijn vorige blogpost,
dat het bij haar ook ineens weer werkte. 
De mysteries van internet of beter gezegd; Google!



5 opmerkingen:

  1. Beterschap. Hopelijk ben je weer gauw helemaal opgeknapt. De soep ziet er heerlijk uit. Die ga ik ook eens maken. Bedankt voor de tip.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das fijn bijzonder soepje. Leuk weer eens wat anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmmmm, en hopelijk voel jij je weer wat beter. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Genoteerd! Zeker de vegetarische versie. Lekker! En ziek geweest? Hopelijk al weer een beetje beter. Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.