zaterdag 2 maart 2019

Sweven fun!

De afgelopen maanden voel ik me een beetje eh... 'wiebelig'.
Het is zo goed als zeker dat ik binnenkort mijn
baan ga verliezen. Dit zorgt voor een onzekere situatie,
maar ik heb er vrede mee. Sterker nog; ik zie een zonnige
toekomst (al is die ook nogal mistig)
😊

Wat het 'wiebelig' maakt, is dat ik mezelf continu moet
bijstellen. Ik kan de steven van mijn bootje niet op een
bepaald punt richten en zeggen 'varen maar!' want elke
keer draait de wind.

Is het niet de vraag óf ik mijn baan wel
kwijt raak, dan is het wel de vraag 'wanneer?' 
die elke keer anders beantwoord wordt.

Ik bespaar jullie de details, maar laat het hier zeker weten
als het allemaal wél duidelijk wordt.

Misschien zit ik op dit moment wel middenin de
grootste levensles van allemaal;
loslaten, meebewegen en... vertrouwen.

En wat helpt mij om focus te bewaren? 
Haken.
Helemaal als het ook nog eens het test-haken
van een patroon is. Even geen beren op de weg,
alleen maar steken tellen, controleren, creëren en genieten.

Dat is precies de reden waarom ik volmondig 'ja' zei 
tegen het testen van Susan's nieuwste patroon;


'Sweven' is het oud Engelse woord voor droom, slaap, hypnose.
Een toepasselijke naam voor een patroon met deze
heerlijke spiraalvormige motieven:


Al dacht ik meteen aan rozen.
In eerste instantie wilde ik mijn proeflapje
haken met allerlei roodtinten op een witte achtergrond.
Heel mooi, maar misschien een beetje voorspelbaar?


Dus ik koos uiteindelijk uit een rustige,
natuurlijke combinatie van witte rozen tegen een
(grijs)groene achtergrond met frisse accentjes in lime!


En zoals je ziet heb ik me lekker uitgeleefd
bij het maken van foto's!

Op het einde van de fotoshoot belandden de bloemetjes
in een vaas, bovenop het testlapje. Staat niet eens zo verkeerd!


Nog wat 'technische informatie';
het patroon is niet moeilijk, alleen even opletten
links en rechts. Ik haakte mijn lapje met restjes katoen 
van Phildar en Annell op haaknaald 3,5.

Je bent per blok iets meer tijd kwijt dan bij een
gemiddeld haakpatroon, omdat je eerst
een basis haakt en vervolgens de 3D bloem er
weer op haakt. Maar dan heb je ook wat!

Zoals altijd is het Felted Button patroon perfect
geschreven; duidelijk en met veel foto's. 

Ik zie mezelf misschien nog ooit een 
deken haken met dit patroon. 
Lekker van zachte Stylecraft DK of een 
duurzamere variant van zachte wol...
🍥🍥🍥


Een heerlijk weekend gewenst!

Lieve groetjes,

Sandra






12 opmerkingen:

  1. Wat vervelend toch, dat werk. Ik kan me voorstellen dat je er wiebelig van wordt.
    Maar het is natuurlijk heel fijn dat je je gedachten kunt verzetten tijdens het haken.
    Het is weer een super project en prachtig gelukt.
    En ja, een deken zou heel mooi zijn in mooie zachte tinten zoals dit kleedje.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, zo vervelend die onzekerheid, het gevoel te hebben aan een lijntje gehouden te worden.... Sterkte ermee, hopelijk komen er heel mooie kansen op je pad.
    Leuk kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig haakwerk! Ik had de foto's al gezien, kwam ze al tegen op social media, ze zijn weer prachtig.
    En wat betreft de wiebelige situatie: kijk uit! Niet vallen! Verder zit ik op een heel andere manier (wél gevallen) in zo'n proces van nieuwe dingen leren ;-) Loslaten leer ik én dingen vragen.
    Misschien is dit inderdaad voor jou het moment om een bijzondere nieuwe stap te maken.
    Ik wens je alle goeds in deze situatie.
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wiebelige gevoel is niks hopelijk snel weer een koers naar bepaalde richtig, en wat een prachtig haaksel
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onzekerheid kost zoooveel energie. Ik hoop dat snel duidelijkheid hebt. Je proefhaaksel is mooi geworden. Dat is in ieder geval wel duidelijk.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wish you luck with your work and hope all goes well for you.
    your doily is very nice - I like the colors and motive :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die onzekerheid is echt heel vervelend..Sterkte!
    Je haakwerk is mooi..ook zeker mooie kleuren zo bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig haakwerk. Fijn dat het haken je helpt in deze lastige tijd. Ik wens je heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach hopelijk heb je gauw een beetje zekerheid. En ondertussen haak je de meest prachtige dingen! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En toch kan het onbewust veel met je doen! Best pittige tijd voor je hoor...
    Mooi haakwerk! Fijn hè dat we dat hebben...
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ja dat geeft veel onrust in het leven , goed dat je lekker kan weghaken in een mooi patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hè jakkie, niet leuk die onzekerheid met je werk! :( Sterkte ermee...
    Het patroontje is leuk, en zo mooi op de foto gezet met die bloemen erbij enzo. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.