donderdag 20 december 2018

Sakura Cabled Mandala Pillow | Tadaa!

Een aantal weken geleden vroeg
Tatsiana van Lilla Björn Crochet of ik nog 
een keer een patroon van haar wilde testen.
En wat voor één!

Met trots presenteer ik;
mijn Sakura Cabled Mandala kussen!


Het kussen is gemaakt van 2 dezelfde mandala's.
De voor- en achterkant zijn hetzelfde.

De enkele mandala is ook prachtig,
misschien wel mooier vóórdat ik hem in een
kussen verwerkte:


Achteraf had ik misschien een iets minder
groot binnenkussen moeten gebruiken.

De mandala is 54 cm. en ik gebruikte
een rond binnenkussen van 60 cm. doorsnede.

Ik bestelde bewust zo'n groot kussen,
omdat het risico bestaat dat je kussen als het
ware 'instort' onder wat zwaarder haakwerk als
je het niet goed genoeg vult.

Daar heeft dit kussen duidelijk geen last van :-)


En tja... misschien heeft mijn kussen gewoon aspiraties
om POEF te worden!


Zo wordt hij tenminste op het moment door Manlief gebruikt.

Hieronder nog even wat details.
Het patroon van de Sakura Cabled Mandala vind
je hier. Het patroon is zeer goed geschreven en 
bevat een duidelijke foto-instructie.

Misschien is het voor een beginner wat
hoog gegrepen, maar laat je niet afschrikken;
het moeilijkste is de juiste plaatsing van 
de steken en daarbij helpt de foto-instructie enorm.

Ik haakte het kussen (dus twee mandala's)
met 2 bollen Scheepjes Softfun 2510 (donker grijs) en
6 bollen Scheepjes Softfun 2621 (goud).
Haaknaald; 3,5.

Lieve groetjes,

Sandra



P.S. Met pompoms is hij ook SUPER!
Check daarvoor de website van 




12 opmerkingen:

  1. Prachtig! Ja, ik was het al tegengekomen op social media, de versie met pompons ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi kussen. Fijn om dit patroon uit te mogen proberen en er dan dit mooie kussen aan over te houden.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ����
    groet van Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oeps foutje. Had emoji's ingevoegd maar het zijn vraagtekens geworden.
    Mooi Sandra! Vooral de 2e rand met die 'bloemen' vind ik heel mooi
    groet van Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi Sandra, en prachtige kleuren. Heel leuk.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WAUW Sandra!! die is PRACHTIG, ziet er heel moeilijk uit, ik vind het kussen echt een plaatje, de kleurencombinatie is ook mooi en de mandala is prachtig en komt zo mooi uit. Echt een kunststuk, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sandra sei bravissima guardo sempre il tuo blog e adoro i tuoi topolini, auguri di Buon Natale M Grazia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig kussen. Mooie kleuren en ook mooi afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een plaaaaatje dat kussen! Echt supergaaf. Ik zag m net ook bij Jeanet van blijdatikbrei langskomen. Leuk dat jij het patroon mocht testen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.