zondag 16 december 2018

Van mandje naar hondje

Via via kwam de vraag of ik een kraamcadeautje
zou willen haken; een hondje. En dan niet zomaar eentje,
maar liefst een hondje dat lijkt op de echte hond van het gezin.

Af en toe haak ik in opdracht, maar ik accepteer
niet alles, want dan is het hek van de dam;
al heb ik veel plezier van het maken, mijn creatieve
vrijheid vind ik belangrijker.

Maar deze opdracht heb ik aangenomen,
vooral omdat er uitdagingen in zitten;
- een (voor mij) nieuw patroon;
- dit patroon aanpassen naar de echte hond en
- het gaat (als het lukt) mijn eerste knuffel worden 
met bewegende ledematen!

De start verliep moeizaam.
Het patroon schrijft voor dat ik elke toer moet
sluiten en mijn werk na elke toer moet keren.

Het zal vast aan mij liggen, maar ik vond het 
niet mooi. Bovendien vond ik de haaknaald die ik
gekozen had (3,5) te dik; er vielen teveel gaatjes
in het werk.

Dussss... ik heb een nieuwe bol aangebroken
en ben van start gegaan met naald 3 én ik ben
eigenwijs-spiraalsgewijs gaan haken
(amigurumi-stijl).

Genoeg gepraat, hieronder wat foto's zodat
jullie mee kunnen kijken!
😁


Hierboven rechts het lijfje dat ik in volgens patroon 
haakte met naald 3,5. Net een mandje, vind je ook niet?
De zichtbare naad vind ik ook zo zonde...

Links zie je de start van het lijfje dat ik
met haaknaald 3 spiraalsgewijs haakte.

Hieronder zijn allebei de lijfjes
tot hetzelfde punt in het patroon gehaakt.
Qua hoogte maakt het niet heel veel uit.


Maar qua structuur en vorm?


Doe mij de linker maar!

Het 'mandje' heb ik inmiddels uitgetrokken.

Wordt vervolgd!

Lieve groetjes,

Sandra





8 opmerkingen:

  1. Veel beter, ja dat is natuurlijk ook de ervaring :)
    Ik ben benieuwd naar je hondje, veel succes, best spannend zo'n opdracht. Fijne witte dag, veel wandelplezier, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja links echt veel mooier en ben heel benieuwd naar het eindresultaat
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De linker is idd veel mooier leuk zo opdracht

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n uitdaging aangaan! Soms moet je gewoon lekker eigenwijs doen en je gevoel volgen. Ik snap je andere keuze's en vind ze ook een verbetering! Het gaat dus wel een wit hondje worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga ook voor de linker. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor mij ook de linker! Ben nu toch wel heel erg benieuwd! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.