dinsdag 15 oktober 2019

Dodee de Ezel | Tadaa!

Dodee heeft zijn hoofdje op zijn schouders staan!
Tadaa!


Ik vond het zó grappig om te lezen dat
velen van jullie dezelfde 'in-elkaar-zet-tegenzin'
hebben... Al weten we allemaal dat de 
beloning groot is.


Want een amigurumi gaat echt leven
als je er de laatste hand aan legt...


Dodee de Ezel is gehaakt naar het patroon
Je vindt het patroon (in het Engels,
Duits en Nederlands) hier.

 Ik haakte Dodee met restjesKatia Capri en
Phil Cotton 2, met haaknaald 2.
Voor de manen en staart gebruikte ik
Katia Velours. Dat laatste garen is overigens
niet goedkoop; 8,50 euro per bol....
😱
En je hebt maar een héél klein beetje nodig...
 Ik ben toch overstag gegaan, omdat ik nog een
opdracht heb liggen voor het haken van een
superrrrrr zachte knuffel.

Afgelopen vrijdag heb ik Dodee overhandigd 
aan de kersverse oma, ze was er heel blij mee!
Dodee verhuist naar de babykamer van een 
lief klein jongetje; daar krijgt hij een gezellige
plank met goed uitzicht!

Lieve groetjes,

Sandra




Meer poppenverhalen lezen?
Kijk dan ook eens bij:


Corina
Ria,
Rita en 






20 opmerkingen:

  1. Dat lief "kersverse" jongetje heeft geluk! Mooi en knap die volharding van jou bij het in elkaar zetten. Ik luk daar niet in. De tegenzin is te groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is leuk!
    Veel leuker dan zonder hoofd ook :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he is lovely and for sure will be loved :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schat! Ja, in elkaar zetten, altijd lastig... En als ze dan een gezicht hebben, dan ineens houd je van ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief, lief ezeltje! daar gaat vast veel mee geknuffeld worden! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij ziet er heel lief en aandoenlijk uit! Enne... in elkaar zetten daar heb ik ook een hekel aan maar wat je zegt als het dan gelukt is, heb je wel weer eer van je werk (meestal dan).
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahh wat een leukerd ook weer! Ik gokte dat het een olifantje zou worden, maar als ezel is hij ook echt super cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het resultaat is de moeite van alle tegenzin wel weer waard geweest hoor. En dat dure staartje en manen maken hem wel extra mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een dotje is Dodee uiteindelijk geworden, net wat je zegt, je wordt beloond als alles eenmaal in elkaar staat, maar toch houden we er niet van, raar hé! De Katia velours maakt het toch echt wel af vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is echt prachtig! En de foto's trouwens ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatje, ooo ik ging meteen op de site kijken, maar nee, eerst afmaken waar ik mee bezig ben :) Maar o zo verleidelijk, echt een knapperd die Dodee. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ah, heel schattig! Draadjes afhechten vind ik niet zo'n punt, maar amigurumi delen aan elkaar zetten ... bllllhhhh...
    Maar ja, je moet wat als je wat wil hè..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah leukerd, met dat fluffy staartje en kuifje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schattig ezeltje. Goed dat je je over de in-elkaar-zet-tegenzin heen hebt gezet. Het wordt de eye-catcher in de babykamer.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een enige ezel. Echt een aanwinst voor een kinderkamer.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.