zondag 6 oktober 2019

Nya Mosaic Infinity Bag | Tadaa!

 In de vakantie gaat er natuurlijk een 
haakwerkje mee, liefst een project dat
niet té bewerkelijk is en terras-proof.

Dit jaar werd het een tas, waarvoor ik het
gratis patroon gebruikte van Lilla Björn;


De deken-versie van dit patroon, gehaakt
met Whirls, vind ik overigens ge-wel-dig,
maar eh... niet terras-proof.
😁

Dus het werd een tas!


Eigenlijk bedoeld voor mijn reis-hoelahoep,
maar mijn yogamat bleek er ook prima
in te passen!


Al kloppen de kleuren niet helemaal, ik denk
dat je wel ziet waar ik mijn kleurinspiratie
vandaan haalde.

Ik haakte de tas in de rondte, wel zo handig.
Het gevolg is wel, dat je bij het begin- en eindpunt
de kleurwissel ziet:


Eerlijk gezegd vind ik dat niet erg.
Op een afstandje zie je het niet eens.


Ik haakte deze tas van katoen
(Phildar - Phil Cotton 2) met haaknaald 2,5.
In totaal had ik 8 bolletjes nodig;
2x 100-pistache, 4x 102-naval en 2x 101-oeillet.

De tas is helemaal uit één stuk gehaakt en 
heeft een ovalen bodem. Een ovalen bodem
 haak je door eerst een ketting lossen te haken, 
hier haak je omheen totdat de gewenste grootte is bereikt,
waarbij je op de uiteinden elke keer meerdert om een
platte bodem te creëren. Zie ook deze uitleg.

Mijn bodem is blauw en ik haakte om de 
pistache draad heen, om een stevige bodem te krijgen.

Zodra de gewenste grootte is bereikt (houd rekening
met het benodigd aantal steken voor je patroonherhaling!)
haak je 1 toer door alleen de achterste lus en 
vervolgens start je met het patroon.

Ik startte elke toer met 1 vaste en herhaalde
daarna de patroonherhalingen tot het einde.

Nog een fijne zondag en alvast 
een goede start van de week!

Lieve groetjes,

Sandra





11 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan Sandra, jij blijft ook goed bezig 😉
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's een toffe tas! Hij roept bij mij het ouderwetse sporttassengevoel op. Zo ga je nog enthousiaster naar yoga :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, jij kan echt pronken met je tas, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk niet dat ik met iets start. Veel te moeilijk voor me vrees ik.
    Knap weeral van jou. Die draadwissel ziet geen kat. Had je niet moeten zeggen want anders ga je er naar zoeken. Heel erg mooi weer die tas. Maar wat doe jij in hemelsnaam met een reishoelahoep? Nooit eerder van gehoord. Ja, wel van een hoelahoep maar niet van een exemplaar dat uit mekaar kan. Ik leer hier alweer iets nieuws. Die Nederlanders toch! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. incredible bag! beautiful pattern and colors! thank you for link to the pattern - I have to try it :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oke ik vind de tas prachtig, knap gemaakt en al dat soort dingen meer. Maarrrrr een reishoelahoep! GE-WEL-DIG! Helpt het trouwens al> Ben je al minder puddingachtig? Ik weet het niet zo goed. Ik doe mijn best... ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, ha een reishoelahoep ;)
    Je tas is prachtig en er kan veel in, dat is mooi meegenomen :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend! Ik vind dit zo'n mooie techniek... je moet het wel even door hebben, maar dan...
    En ook je kleurgebruik vind ik zo mooi, Sandra...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige zak haakte je. Leuke kleuren en een prachtig patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo'n mooie tas, het patroon ziet er heel moeilijk uit!
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.